AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.021

Äntligen har rosten kommit!

Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Jag har väntat och väntat på att rosten skall uppenbara sig i kanten av bakluckan som på alla andra e46-kombi, men äntligen, 4 månader innan utgången garanti.... har jag nu fått det bekräftat på verkstan att det är rost.

Nu till min fundering:

Jag antar att luckan troligtvis kommer bytas, jag har tidigare kopplat ur och byglat kontakten till glasrutans låsmotor. (den har öppnat sig självmant)

Detta pga att jag ej funnit kabelbrottet/felet. Hur gör jag för att öka chansen att detta blir åtgärdat under luckbytet?

Kan jag påverka det över huvud taget, eller ska jag vara tyst om det och hoppas på det bästa? Kanske sätta dit kontakten igen?

//Vad vore vinterkörning utan x?\\
E
1.156
E
320 ci cab -04
Det är skandal att det kommer rost på en BMW som, jag antar är välskott, efter 5 år. Bilen är ingen "billig" opel kadett utan ett premiumbilmärke. BMW gör förhoppningsvis inte om samma misstag som Mercedes som har på bara 10 år förstört ett varumärke som det tagit minst 40 år att bygga upp. Mercedes har dessutom mage att sälja bilen med devisen, den kostar kanske dubbelt så mycket men håller mycket längre än en "vanlig" bil

E
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Jo, jag håller med. Men hurvida det är bristande kvalitet eller ett mindre typfel låter jag andra tidigare trådar tala för sig.

Tack vare forumet, är man väl medveten om var rosten sätter sig, även innan man köper en e46.

//Vad vore vinterkörning utan x?\\
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.