AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
811

Z3M pendlar lite i vattentemp, nån som varit med om detsamma?

Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Min Z3M -99 pendlar lite i vattentemp...
Mätaren pekar inte helt rakt upp jämt.
Som högst ligger den (om man räknar mellan rakt upp och det vita strecket till höger som kommer innan rödmarkering) 1/3 till höger om rakt upp och (om man räknar mellan rakt upp och det vita strecket precis till vänster) 1/4 vänster om rakt upp.

Den rör sig lite där imellan (inga snabba rörelser) och det verkar vara helt oberoende om man kör fort, långsamt, motorväg eller står helt stilla.

Hon som jag köpte bilen av sa att det varit så sålänge hon kunde minnas och hon hade ju haft bilen sen ny.

Jag har haft bilen ett par månader nu och den beter sig likadant oavsett väder och yttertemp.

Den har ju aldrig gått längre än jag beskriver ovan så det verkar ju inte vara nån fara egentligen.

Någon som har varit med om något liknande eller vet vad det kan vara?

Min tanke ligger på termostat eller tempgivare.
Men när jag har fått byta termostat på andra bilar har det inte visat sig på detta sätt.

Tacksam för svar!

/Magnus

Länk
Happiness isnt around the corner...
Happiness IS the corner!
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Pendlande temperatur med någon minut mellan svängningarna brukar bero på luft i kylsystemet eller låg vattennivå.

AE
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Hmm okej... hur luftar man bäst på en M?
Är det bara luftskruv på kylaren som man öppnar och låter det bubbla ut genom eller finns det några speciella procedurer?

/Magnus

Länk
Happiness isnt around the corner...
Happiness IS the corner!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.