AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
870

Intressant objekt, E30 325iX-90. Prisvärd?

Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Fortfarande är det är något väldigt charmerande över en välskött E30, särskilt i 325 utförande med i fyrhjulsdrift. Kolla in detta lågmilade objekt Länk. Bara de skinnskodda sportstolarna och ratten får snålvattnet att rinna til...

Någon som vet mer om exemplaret?
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
En enastående bil att åka i på vintern :) Skulle själv gärna vilja ha en IX som andra bil, men då som touring.
Visa användare
345
Gr8ride
BMW 325i cab -90
BMW M5 -89

BMW CS #4005
Jag har själv sett annonsen och snålvattnet har runnit. Tyvärr långt bort från mig och jag har redan tre e30...
Vad som är bra med bilen är: att nuvarande ägare verkar ha ägt den länge, miltalet(försök hitta en e30 som gått under 20000mil), färgen, skinn och sportstolar! Rätt pris också-kanske kan prutas lite grann?

En ix går som tåget på vintern och är kul att köra trots den extra vikten av fyrhjulsdrift. Har du chans att titta på den: kolla rost och oljeläckage från drivpaketet.(Framför allt fördelarlådan).

Lycka till!

Gr8ride
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Kunde inte låta bli att titta in på annonsen igen, och den finns kvar! Hade den funnits närmare så hade det med väldigt stor sannolikhet blivit affär!

Precis som Gr8ride skriver så är det en väldigt smakfull kombination; grå metallic, skinn, sportstolar, iX, tvådörrars och drag. Ser dessutom ut att vara stora färddatorn!

Så trots att det är långt bort så får jag nog kontakta säljaren...
..det hade ju alltid kunnat bli en trevlig utflykt till helgen! Blir nog till att förhandla med käraste, Köpenhamn vs Skaraborg...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.