|
|
|
|---|---|
|
vad händer om man monterar en e34 servopump på en e30? tänkte mest på att e34an har snäcka och e30in har kuggstång. sen har e30in grönt lock, lhf eller va oljan hette och e34an har vanlig atf, vilken olja ska jag köra på då? | |
|
Så du har också en "335i". Kul! Min m30 satt från början i en e32, sedan i en e34. Servobehållaren från M30:n satt kvar i slangen från servopumpen så förra ägaren hade alltså haft den i sin e34 -88. Det var precis samma brunsvarta "granat" som den jag hade i min 323i e30 original från 86. Jag skarvade ihop slangarna med motsvarande på styrväxeln på min e30 sedan funkade det fint. Styrningen blev aningens lättare för e34-pumpen pumpar lite starkare tror jag. Angående oljan så fick de på Micro fram att jag skulle ha en av deras automatlådeoljor (atf) i 323i original. Om det stämmer så är det lugnt ju. Vore kul att få din mail så kan vi diskutera 335-lösningar, jag blev klar med mitt bygge för några veckor sedan men det är några grejer som jag undrar. Skickar ett powerpost med min mail. |
|
| låter intressant! MSN: neo_joel55@hotmail.com | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.