|
|
|
|---|---|
|
När jag skulle slänge på mitt sportluftfilter på kärran (325 e36 -93) så upptäckte jag två slangar som går från luftboxen. Den ena verkar fästa vid insugets slut om man säger så.. Någon som vet vad detta är för slangar och var man ska göra av dom när man slänger på öppet filter? Skulle det funka att köpa två små filter, vevhus filter el liknande, som är gjorda för att sätta i slangar och slänga i två sånna?? Mvh Bafvenberg | |
| EGR-ventilen är det (avgascirkulation,för att återförbränna restpartiklar). | |
|
vad föreslår du att man gör av dom när man får på öppet filter då? går det att bara ha dom pluggade och hängandes? |
|
|
Ta en bit koppar slang å 2 slang klämmor så kopplar du ihop d så å gömmer dom lite snyggt.. gjorde jag på min =) mvh |
|
| tack för tipset cage!! Ska testa att koppla ihop dom med nåt rör eller någon slang och se hur det funkar!! =) | |
| Glöm inte att skärma av filtret!!! | |
| Varför detta nu då? Du menar avskärmning runt filtrer antar jag? | |
| Stämmer, bara för att motorn ska få så kall luft som möjligt | |
tornet |
Så att din motor får så sval luft som möjligt. |
|
Javisst.. det får jag ta o lösa på nåt sätt sen.. eller finns det färdiga avskärmningar att köpa? Fressten, mitt filter är lite för stort, tönten som packade ner det gav mej fel storlek, så vad fan är bäst att bygga upp med runt kanten? det går väl att krympa ihop det lite med slangklä'mman antar jag men det vore ju bra att lägga imellan någonting också så man inte behöver klämma ihop så mycket.. |
|
tornet |
Har sett att det finns färdiga kit att köpa, innehåller filter, adapterplatta att fästa det på och sedan montera på LMM. kolla länken: Länk scrolla ner till eller sök efter; "BMW03" så hittar du färdigt kit. mvh |
| Okej, tack för alla svar! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.