|
|
|
|---|---|
|
Går det att blanda i E85 som finns på macken,och att ha som frysskydd till diesel bilar. Det är ju en sorts sprit,det funkar till bensin bilar har kollat på macken,men han visste inte om det fungerar på dieselbilar. Kör på Villaolja,så det fryser till på vintern. Är det någon som vet. Jenza | |
| Nej, det funkar inte. | |
|
Varför?????? |
|
| kör med 10-30 liter tapp diesel per tank när det är som kallast du kan köra ner till 5 minus utan tillsats det fans förut ett medel från agrol som dom sålde på lantmännen i 1 liters flaskor som räckte till 1500 liter nu har dom bara svindyra småflaskor av olika fabrikat då e de bättre med tappdiesel å spä med | |
|
har aldrig använt tillsatser för minusgrader och jag har då klarat mig utan problem trots ned till minus 45grader. om det fryser så har du vatten i tanken, = tappa ur den och skölj igenom med någon liter så är problemet löst. om du kör mycket med dunkar, och tankar från farmare samt har ofta lite bränsle i tanken så får man vatten i den tillslut. min bmw 324td hemsida Länk |
|
| med villaolja för inomhustankar -45? nu får du vakna ur drömmen! | |
| Varför inte beställa eldningsolja för utomhustankar? | |
| de blir dyrare än blanda lite solklart | |
|
Men läs inlägget ordentlig HELGONET. Hade INTE behövt frystillsats,om jag hade kört på Mackdiesel. Jag kör oftas på D10 eller D20,så jag måste blanda i frysskydd från ca -10grader. Så kära dieselvänner varför kan man inte blanda i E85 som är en form av sprit i tanken???. Har hört ryktesvägen att Taxi bilar i Norrland blandar i Bensin i tanken som frysskydd i sina dieselbilar. Är det någon som känner till detta påstående???. jenza |
|
| bensin även vid små mängder är aggresivt mot packningar i pump men på en gammal taxi mercedes från sent 70 tal går det nog fint dom har radpump det är en jäkla skilldnad mot en rotorpump kör med mackdiesel vad gör tio liter på en tank du kör ju upp den skiten med | |
| E85, villaolja och kyla lirar inte riktigt ihop, bilen kommer helt enkelt inte att starta. | |
|
Nu fick jag det svar jag ville ha. Skall kolla med El&diesel här i stan och kolla vad dom anser.Men tanken är god om att blanda i Sprit ,som frysskydd,det får ni väll hålla med om,vad enkelt att tanka lite E85 på macken OM det hade fungerat. Jenza |
|
| Vinterdiesel för motorfordon som entrepenadmaskiner bilar lastbilar o dyligt innehåller 10% motorfotogen för att förhindra paraffinering vid läga tempraturer , så försök få tag i det eller flygfotogen så är problemet löst | |
|
jens walles: hehe, du har rätt, läste bara topicen trodde du körde med mackdiesel min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Hej Jojjas! Det är det som är problemet,fotogen är så J***a dyrt att köpa,och svårt att få tag i. Men jag blandar som vanlig fryskydd att köpa på macken,det funkar bra de också. jenza |
|
| Ingen flygplats i närheten då , MC77 (flygfotogen) går att köra på om blandar in tvåtaktsolja | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.