|
|
|
|---|---|
|
undrar om det finns mjukvara uppgradering för min navigator har den stora 16:9 har märkt att den vissar inte kortaste eller bästa fast man väljer det i menyn .önskar svar snälla | |
|
Jag har senaste uppgraderingen och det hjälper inte. Vissa mindre vägar är omöjliga att få till. Vad jag än tar för alternativ, kortaste.... snabbaste osv. Är det en mindre väg det gäller? |
|
|
Rent generellt så verkar navigatorerna ha en förkärlek till motorvägar när den beräknar snabbaste vägen. Från hemmet till en av mina kunder har jag ca. 25 km som består av bra landsväg 70 och 90. Väljer jag snabbaste väg så föreslår datorn en väg som är 52 km och som till viss del består av motorväg men även en del 70 och 90. Kör jag min egen väg så efter 4-5 km så slutar den säga "if possible make a u-turn" och väljer då "min" väg. Att välja kortaste vägen är ofta riskfyllt då den då kan lotsa in en på diverse kostigar. Vet inte om uppdateringar förbättrar vägvalet så mycket, tror en del av infon ligger på kartan och bara bearbetas av datorn och är det skit in så blir det även skit ut. Sen skadar det ju sällan att köra på det senaste både när det gäller operativsystem och kartmatrial. ___ //Ulf |
|
| nej det är nästa över hela sverige ej bara mindre vägar i helgen åkte jag till köping från norrköping så jag körde efter vad navi säger så till slut var det 60 km för mycket fast hade valt kortaste vägen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.