AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.430

Mjukvarufel i 1an?

Bo
106
BosseP999
E93 325i Cab
Ville bara kolla om någon annan har samma problem - När jag tar mig in i inställningarna via blinkersspaken (ställa in instrumentbelysning, datum, klocka, etc) så stämmer dessa menyer inte alls med de i min manual!

De menyer jag har är Check, Oljenivå, Instrumentbelysning, datum, tid - that's it! Det fattas en massa menyer som finns i manualen, tex hur dörrarna skall öppnas, "coming home belysning", etc.

Har jag en bugg i min bil, eller är det samma för er? Innan jag börjar gnälla på BMW...

Bilen är en 120i, sen 06:a.

Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
prova att starta motorn
Bo
106
BosseP999
E93 325i Cab
Gör ingen skillnad...

På min mammas 120i måste man starta bilen för att komma åt dessa menyer. Sen trycker man bara rullhjulet neråt så hittar man dessa. Men funkar det inte på din bil borde du kontakta BMW. Det är ju garanti på bilen så det ska ju isf fixas.
De menyer som du saknar kan jag bara se om bilen står stilla. Kör man är det bara check, oljenivå, belysning, klocka & datum som syns. Så beter sig min bil iaf.

M v h
Forrest
Prova med att stå still med motorn på. Sen trycker du valknappen först uppåt och sedan nedåt. Så kommer man in i menyerna i min bil i alla fall. Tänk på att stå still för så fort bilen rör på sig så hoppar den ut till grundmenyerna.

Hoppas att du får det att funka.

//S//
Bo
106
BosseP999
E93 325i Cab
Tack - nu funkade det! Jag tror dessutom att handbromsen har med detta att göra - har försökt pilla med menyerna vid rödljus tidigare och då har det inte funkat, men på parkeringen igår kväll med handbromsen i (och motorn igång) så funkade det!)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.