|
|
|
|---|---|
|
Är det mer som behövs göras än att byta ljusomkopplaren till en "Schweden"-modell för att få halvljusautomatik som man är van den här i sverige. Vill slippa slå av lyset när man stänger av bilen. Det gäller en E36 -93. ///BMW - Was sonst! | |
|
Det var det enda som behövdes. Bytte den till en Sweden-omkopplare och nu funkar det som det ska. ///BMW - Was sonst! |
|
|
"Bytte den till en Sweden-omkopplare och nu funkar det som det ska." Förklara närmre!Förstår inte vad du menar riktigt! BMW fûr allè |
|
| Han menar omkopplare som hör till lyset (lysknappen) om jag har fatta dig rätt. | |
|
Ja, precis. Lysknappen till vänster om ratten. Plockar man den från en svensksåld bil så står det "Schweden" på den. Satte dit en sådan och fick svensk halvljusautomatik, slipper numer komma ihåg att stänga av lyset hela tiden. Gött. ///BMW - Was sonst! |
|
| Gör man samma sak på E30 för att få halvljusautomatik gäller (Tysk inporterad) | |
|
Vet inte riktigt hur det är där. Jag bytte på min M3a men då var det olika kontakt till de olika omkopplarna. Bytte då ut kontakten och då blev inte instrumentbelysningen att funka när lyset är på, funkar bara när knappen är i mittenläget. Färgerna var dock desamma på kablarna. Kanske det funkar om man hittar en omkopplare som bara är att plugga i. Tog en omkopplare från en 88 eller 89 och M3an är en 87. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Hmm... Märkte ikväll när jag for hem från jobbet att det var samma problem med E36 som E30, instrumentbelysningen funkar bara med läge 2 (mittenläget). Någon som har koll på vilken kabel som är till instrumentbelysningen på E36 -93? ///BMW - Was sonst! |
|
|
heej gör man samma sak på en tyskimport. e39? det gick inte att programera om iaf. enligt Englunds bil i Luleå... |
|
|
Vet inte hur man gör på E39 tyvärr. Åter till E36an. Det var inte bara instrumentbelysningen som inte funkar. Jag kollade bara framlysena när jag bytte omkopplare, trodde ju att baklysena tändes om framlysena gjorde det. Nu visade det sig att baklysena tänds då instrumentbelysningen tänds och är alltså släckta när framlysena lyser... Blir till att mäta och koppla lite ändå då. ///BMW - Was sonst! |
|
| Lintus,Englunds Bil verkar inte veta vad dom snackar om.Går fint att programera om till aut.halvljus på E39. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.