|
|
|
|---|---|
|
Har skumma problem med min 523I -98, något med elen gissar jag, jag ska försöka förklara de hela. Jo, alla elförbrukare i bilen svajar i ljusstrycka, inte alltid men ibland, är detta inträffar brukar jag ge den lite gas och då försvinner problemet, men inte helt, när de går ner i varv igen svajar lampor mm och de känns som att bilen ska stänna. Så innan idag gjorde bilen exakt så här när jag skulle parkera den, jag gasade lite och hade maj, blev inte klok på de så jag stänga av bilen. När jag hade gjort detta tänkte jag att jag skulle vilja starta den igen, men de gick inte, all i bilen va stendött (lampor, instrumentbelysning mm, kan inte starta, precis som att man tagit ut batteriet), blev lite småsur och gå ut ur bilen och då märkte jag att både vänster och höger bakljus var tända, stod där och funderade ca 10-15 sek och då helt plötsligt släckes båda bakljusen och alla elförbrukare inne i bilen började få liv igen, de jag märke efter detta var att trippmätaren och klockan var nollställda, men nu går bilen som den ska igen, inga som helst problem, men de kommer att hända igen, granterat. De e kanske någon annan som har haft samma eller liknande problem, jag är djup tacksam för svar. Ha de bra -Bengt + | |
| Glapp i batterikablarna, förmodligen! Kolla så att det är god kontakt vid batteriet, och i "andra änden" av båda de stora kablarna som går till batteriet. | |
|
Eller helt enkelt fel i batteriet, t.ex avbrott i en cell osv. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.