|
|
|
|---|---|
|
Har just införskaffat en 740 e38 som ja e grymt nöjd med förutom det att den läcker servo olja vid bakaxeln. Hur gör jag för att åtgärda detta? Det läcker vid dem två rörena som går in i fördelaren. Ruggit irriterande så nu undrar jag måste ja byta något eller är det lätt att få det tätt? | |
|
kolla läkaget noga vart de läcker,vanligaste felet att de läcker vid utgående axeln på reglerventilen. Länk |
|
| Ja det stämmer. Hur jag för att åtgärda? Jag försökte dra fast den hårdare och det gick men med lite fler personer i bilen eller mera last så läcker det lika mycket. Kan jag kona om röret eller måste ja plocka ner hela regleraren? | |
| de blir nog o köpa nya rör de nr1 o nr2,reglerventilen behöver du inte ta bort för att byta rören.Länk | |
|
Jag undrar om det inte läcker från själva fördelaren (nivåregulatorn), som det gjorde på min? Rätt så vanligt fel. Tror jag gav 3500 för en ny. Men visst, är det bara rören, så.. Ha den äran. /S |
|
| Har precis fått min regulator bytt regulator 2500 stag 130 olja ca 400 nya slangar ca 1200 p.g.a rost årsmodell -90 + jobb ca 3000 | |
|
Hej.. En av slangarna läckte till nivådämparna på min bil med följd att oljan rann längs efter slangen och ned till regulatorn vilket gjorde att det såg ut som regulatorn läkte! men icke! Bytte slang och även regulatorn vart "tät" :D Mvh Skalman |
|
|
Jaha. Sitter slangarna en bit ovanför då eller? Jag har bara kört upp bilen på ett par plankor än så jag vet inte riktigt hur det ser ut "på riktigt" under bilen... |
|
|
Plocka bort ena hjulet så ser du slangen till dämparen och hur den går, min ena slang läkte på "krönet" innan den går ut i hjulhuset, dvs bakom täckplasten i hjulhuset. Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.