AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
843

fel mätarstälning

Ce
47
Cesilia
Bmw 850 -92
Tja! vi måste byta hela instrumentet på vår 850 92- och vi har fått tag i ett begagnat men blir det inte fel mätarstälning då? och i så fall måste jag lämna in den till Bmw så dom kan ändra den ?
Då jag har servic bok så vill jag ju att det ska stämma ?
Mvh Pål
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
BMW kan inte ändra någon mätarställning, utan det kan enbart istort sett de fifflare/skurkar om har det som födebröd.

///MVH Hasso
Länk
Ro
17
Rogge K
840 -94
Tjena
Har ägt en 525a med bytt mätare..
När mätaren byttes noterades detta i service-boken och respektive mätarställning skrevs upp och därefter en stämpel från Bmw. Om du har några gammla besiktningsprotokoll så kan du ju kanske använda dem för att styrka att det du skriver i serviceboken stämmer..
Mvh Roger
netz
Har du kollat så BMW kan få igång den begagnade mätaren?Dom är inkodade till 1 bil och kan inte flyttas direkt mellan bilar.Det finns ingen kodplugg som kan flyttas på mätarna till 850.

netz
Kan tillägga att displayen som visar mätarställning är en separat del i mätaren som flyttas över till det nya instrumentet.
Ce
47
Cesilia
Bmw 850 -92
Hej okej men då är ju problemet löst för det är blanannat hastighetsmätaren som lagt av men kan jag flytta över mätaren som visar hur långt den har gått så är problemet löst !
mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.