|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja komma i kontakt med folk som äger, ägt eller bara provkört en Alpina B6, alltså 2,8-litersmodellen E36-karossen... Motorn är baserad på 325-motorn(utan Vanos) men upptagen till 2,8 liter... för er som inte visste. _____Vraum!_____ | |
| Saknar min gamla B6, gick som ett jehu. Grymt kul på slingriga vägar också, kan varmt rekomendera. | |
| Har ägt en sådan, vad vill du veta? | |
|
Hade ni några problem med bilen? Svårt att hitta reservdelar? Berätta gärna någonting kul ni varit med om när det gäller B6! _____Vraum!_____ |
|
| Nja, köpte bilen i bruksskick o körde den ganska lite under det år jag hade bilen. Rent allmänt kan man säga att den känns som en större vagn att köra med väldigt lugn motorgång och komfortavstämd fjädring. Man får inte direkt en wowkänsla av att köra den, men nu jämför jag iofs med min B8. Inga direkta svagheter med bilen, inga problem med reservdelar heller, BMW har ju allt till Alpina, men det mesta är BMW prylar som slits o byts. Gillar recarostolarna i bilen men i övrigt är det en 325 interiörmässigt så det är inte så mycket att orda om. Står valet mellan B6 o 325 av samma årsmodell så köp B6 an...dels för att du får nära 50 hk extra dels för att den går att entusiastförsäkra vilket gör att du sparar in prisskillnaden på några år. B6 or säljs för närvarande till löjligt låga priser både här hemma o i Tyskland hittar du dem för mellan 4-6000 eur ifall de rullat som bruksbil o har några mil på mätaren. Det tillverkades bara 41 st E36 B6 coupe så värdet kan knappast sjunka stort mer än det redan gjort, sålde min löjligt billigt så jag borde veta ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.