|
|
|
|---|---|
|
Hej har precis inhandlat en bmw 525 -90 som är helt otroligt fin när jag köpte bilen var det ca 25liter i tanken jag tittade mycket nogrant under för läckage men hittade absolut ingenting. Åkte sedan för att tanka jag fylde så när i full tank men sedan märkte jag att det i stort sätt spruta sopa under bilen. Är detta ett vanligt fel? iaf jag har listat ut att det kan vara 2 fel eller kanske nått annat you tell me ;) fel 1. hål i bensintanken fel 2. bensinrör/slang trasig Jag får lämna tillbaka bilen men det vill jag absolut inte för den e helt otroligt fin med fungerande AC o hela kittet har ni några tips eller råd samt vad some igentligen e fel? | |
| kanske skulle säga att det läcker bak och ingenting fram. | |
| Eftersom det inte läckte när det var mindre bensin i tanken, låter det som att du har ett hål i tanken som sitter lite längre upp på tankväggarna, så att säga. Om bilen är jättefin så behåll den och byt tank! | |
| kan man inte köra nån typ rep av tanken med keramisk metal istället för att byta hela tanken ? | |
|
med stor sannolikhet så har ett av rören bakom tanken rostat sönder. du ser det om du lägger dig under bilen å kikar upp alldeles bakom tanken. det är bara att knipsa av den dåliga biten å byta ut mot slang. |
|
|
Är inte tanken på e 34 gjord av plast? I så fall tror jag på det övre påfyllningsröret, brukar bara vara att skarva på nytt. |
|
|
Samma problem för mig. Se bild var det läcker Länk Tror det är avluftningen. |
|
| Sorry. Ska va Länk | |
|
På min förra 525 -93 gick de hål i ledningen till ett exp.kärl som satt i höger hjulhus. Hissade ner tanken lite och bytte kopparröret, så vart de tätt. |
|
| Ok det slutade läcka vid 60liter så det rann ut CA 20liter soppa :S | |
| Jag slangade ur 20 liter och det slutade rinna för mig vid ca 60 liter också. Verkar vara standard att det läcker vid samma ställe. Sen försökte jag täta det med en slags läcktätning men det gjorde bara saken värre. Jag har inte orkat bry mig om att fixa felet, jag har ju nästan aldrig råd att tanka över 40 liter iaf :) | |
|
Antagligen så har returröret fått en spricka. Sitter i bakant på tanken. Enkelt att byta med bensinslang istället. Hade samma problem med min 520-91. |
|
| med 99% säkerhet är det avluftningsrören till tanken, 2 st som det gått hål på | |
|
"med 99% säkerhet är det avluftningsrören till tanken, 2 st som det gått hål på " Är det stora ingrepp som behövs för att få ordning på grejjorna ? skulle vara mycket uppskatat om nån kunde dra en kort förklaring hur man går till väga :) Här är föresten lite bilder på mitt nyförvarv Länk |
|
| Vad man kan se på bilderna ser den ju riktigt fin ut :) | |
| Hittade felet soppa retur slangen existerade inte längre eller iaf inte mycket vara bara sopor av hela kittet så nu e det bara att byta :) | |
|
Har liknande problem med 535an, men då tanken blev plast 89 så lär inga E34or ha problem mde den, det är avluftningsrören som rostar sönder oftast pga att de ofta är "torra" dvs ingen bensin i dem mer än tillfälligt då man har mycket i tanken. Hyfsat enkel att byta dem, tar mellan 1.5-5timmar beroende på vem som gör det, är du ganska händig så klarar man av saken på 2-3timmar....bort med tankarmaturen och dess slangar i skuffen under luckan, bort med slangar under hjulhuset till expansionskärlet, lyft tanken genom att släppa på de två spännbanden, nu kan rören kapas och bytas ut mot 6mm rör i koppar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.