|
|
|
|---|---|
|
Tjena det är så att jag är himla kort och måste alltid skjuta fram alla förarstolar långt för att nå fram. Var och kollade på min första e30 års -88 nyss och satt inte bekvämt, gick inte att skjuta fram stolen tillräckligt långt fram. Är det så på alla e30 modeller? | |
|
Oj, hur lång är du då? Jag tycker man kan skjuta fram dem ovanligt långt. Men det borde ju vara likadant på alla modeller?! mvh |
|
|
Jag är 165, kanske var nåt med den stolen då :p Jag har ganska nyligen tagit körtkort och då sitter man väl extra nära ratten men jag var liksom tvungen att sträcka hela ryggen för att nå ner med kopplingen. Eller så kanske jag har ovanligt korta ben xD |
|
|
Det finns ju två olika stolar till E30, vanlig och sportstol. Skillnad ser du enklast på att sportstolen har en justerbar kudde längst fram på sittdynan. Känns inte som sportstol är något du skall satsa på om du har väldigt korta ben, sittdynan är kortare på den vanliga stolen. Jag som är ett 183 cm långt sen och ben fenomen sitter ypperligt i sportstolarna med saknar stöd för benen i de vanliga. Kanske var sportstol i den du provsatt. Borde även gå att modifiera underredet så stolen sitter en bit längre fram på skenorna. /Fredrik Min 330i Länk |
|
|
Lustigt det där, jag är själv ganska precis 160 lång och jag har inga som helst problem med att hitta en bra körställning. har du provat att tilta stolen? det går ju att göra på sportstolarna, osäker på de vanliga. Jag hade det problemet lite tillfälligt när jag monterat en racingstol på org underrede men sen "hitta" jag tilt spaken och då var problemet löst. Tror gör man i kyrkan, man vet saker eller så vet man inte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.