|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har haft min bil på annons ganska länge nu (andra annonsen som jag har inne) och får inte spec mycket respons. Se Länk och Länk . Jag testade att lägga ut den strax innan löning, men inte mycket mer sug för det. Det finns några småfel och skavanker, men det är ju dock en gammal bil, folk verkar väldigt kräsna ändå tycker jag. Jag är ärlig och talar om alla fel och brister bland annat lite smårostiga bromsrör och läckande bränsletank över 45 liter. Är det svåra tider att sälja bil eller ligger jag för högt i pris? Jag har aldrig haft så svårt att bli av med en bil tror jag. Jag är ju inte desperat att sälja heller, så jag vill inte skänka iväg den för vad får jag då för dom pengarna? Mvh | |
|
Svaret på din fråga är helt enkelt ja. |
|
| Högt i pris? | |
LeifM |
Knappast högt pris. Rejmes i Halmstad vill nästan ha det tredubbla för en 518 -93. Men så har den stått där i månader också. Tycker absolut att din är billig! Nästa BMW en diesel... |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
det enda jag kan se är att bilderna inte håller toppklass. Jag förstår också varför du tar bilder på skavankerna, men jag tror det är bättre att ha annonsbilder på en blank och fin bil från alla vinklar med en snygg bakgrund. Skavankerna kan du sedan berätta om när någon ringer, för i ärlighetens namn finns det knappt någon rostfri och skavankfri E34 längre. Det tjatas mycket om fina bilder, och det är så hårt att fina bilder säljer bilen. De som tar dåliga bilder på tex en smutsig bil tappar tusenlappar, så enkelt är det. Mvh Johan |
|
Jag har full förståelse för att du väljer att visa skavankerna på bild. En kamrat som är försäljare gav mig samma anvisningar som Johan ovan och det är relevant. Samtidigt vill jag dock att alla brister framkommer i förväg så att andras och min tid inte slösas bort. Men nästa gång kanske jag gör som Johan säger, nämligen berätta om dem via telefon. Det kanske är lika bra att du gör detsamma, så du åtminstone får en första kontakt. Det kan ju vara så illa att många potentiella köpare verkligen tror att en 13 år gammal bil är felfri och att den som visar brister på sin bil säljer ett vrak. Mvh Mikael |
|
| Ok. Jag får fota lite nya bilder och lägga upp då och se om det blir bättre. Har en kompis med systemkamera(?) så det blir till att ringa han :) | |
| Sen att jag har en massa dokumentation och papper verkar inte vara ett dugg värt i folks ögon, iaf inte på denna gamla bil. Folk verkar bara se till det negativa. Jag trodde det skulle vara till stor fördel när man sålde bilen, för jag vet själv när jag letar bil, papper på service och delar är nästan ett måste om bilen inte är väldigt billig. | |
|
Inte illa ment men i den prisklassen är köparna nog inte alltid särskilt intresserade av information. De vill bara ha en billig bil. Vidare är det många som inte vet/förstår att dokumentationen ger en uppfattning om bilens skick och framtida uppgifter. Jag kan ha fel men har den uppfattningen att potentiella köpare av en dyrare bil lägger ned mer arbete på efterforskningar och ställer högre krav på information än köpare av en billigare. Mvh Mikael |
|
|
Så är nog fallet och väldigt trist. Jag försöker dock ha tålamod att vänta in rätt köpare. Men det är skrämmande vilka skambud man får. En kille ringde och bjöd 12000 utan att ha sett bilen, vad tror han? |
|
|
Att ge ett bud utan att ha sett bilen är att förvänta. Skulle du själv vilja åka 20-30 mil enkel resa utan att veta vad du kan få en bil för? Speciellt om det är en så pass billig bil. Sätt på dig kundglasögonen och förhandla pris på telefon. Nivån har jag ingen åsikt om, den bestämmer du själv! |
|
| Jag tror att en klar nackdel är att den inte är nybesad. Enligt annonsen på Blocket är den besad året ut och borde då ha slutsiffra 8 med inställelseperiod 070801-071231. Avskräcker nog en del när det är en 13 år gammal, oavsett pris. | |
|
Det går alldeles utmärkt att sälja bilar just nu (även E34=) att du har problem är; dåliga bilder, för mycket info om fel/brister + info om man läser snabbt uppfattar som negativt (du ska sälja bilen och ärligt jag blir inte sugen) har du kollat när den är tillverkad? Tycker mig se en E38 ratt, det och V8 front gör att jag tror det är en felreggad 95: a. Skriv en ny annons i positiv anda alternativt en strikt annons utan egna åsikter, vad du tycker är en välskött bil kanske inte överenstämmer med vad andra tycker? Mvh Stephan |
|
| Står ju 94a i regbeviset. Du menar att dom alltså reggat in den fel i sverige? Tror den är tillverkad 94-04. | |
|
Douglas; Det är inte direkt ovanligt att importbilar har fel årsmodell, vad sägs om en bil tillverkad 9501 klassad som 94: a eller en från 9409 som blev en 96: a i Sverige. 1994-04-29 är första dag för 1995 årsmodell på 540i/6 och 1994-04-28 sista för årsmodell 1994, bör finnas ett glapp i chassinummerserien mellan 94 och 95 bilarna. Stephan |
|
| Lyssna på Stephans kommentarer. Jag hade en medioker annons och fick mina fiskar varma, bl.a. av honom. Blev lite putt, men bet i det sura äpplet. Tog lite nya bilder, skrev om annonsen (mycket med hans tips som input) och fick bilen såld i ett nafs! | |
|
Nu har jag ställt bilen i garage och tänkt börja fixa den inför besiktning. Kanske fotar lite nya bilder sen och lägger ut en ny annons när den är klar och nybes, men då kommer jag sätta ut den dyrare. Det jag begärde som den stog nu var 18500, men med lite prut hade jag varit nöjd med 17000. Ska bli kul och se vad jag får sen, om jag får den såld dvs :) Jag följer upp tråden lite senare. Mvh Johan |
|
|
Nu har jag låtit en kompis fota med systemkamera. Är dessa bilder bättre? Länk Mvh |
|
| Jag gillar bilderna, en klar förbättring. Särskilt när man går in på länken, där finns det en hel del bra att klicka sig fram till. Men varför skriver du inte reg-numret? Det gör det så mycket enklare för den som vill kolla upp bilen. | |
| Det var inte direkt vad jag ville höra, för bilderna på länken fanns redan där sedan tidigare och dom bilderna som finns i annonsen nu har jag tagit nya och lagt upp. Du verkar ju inte ens ha kollat ordentligt innan du svarade första gången på detta inlägg. | |
| Tack för din vänliga tillrättavisning. Har du samma ton när du svarar dina spekulanter så förstår jag att du inte får din bil såld. Dig vill man ju inte hjälpa så jag kommer inte skriva mer i den här tråden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.