|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en 750 från 1990 med denna defekt: Kardan har glidit ur slutväxeln/bakaxeln. Är detta dyrt/svårt att ordna? BMW är väl alltid "dyra" men vad tror ni? Kan en icke auktoriserad verkstad fixa detta? Jag kan inte meka men tycker om BMW 7 serien! Tacksam för tips. | |
|
Om man köper en gammal 750 så måste man nog kunna meka en del annars kan det bli väldigt dyrt. Alltid är det någonting som är trasigt eftersom det är så mycket utrustning. Om man inte kan skruva så mycket är det bättre att lägga ut mer pengar på att köpa en riktigt fin 750. Det är ju oftast så att det blir dyrt att köpa billigt. |
|
|
Du måste ställa dig frågan hur detta fel uppstått! Kan ju vara så att hela bakaxeln är paj, eller kardanen. Så det är ju lite svårt att svara på frågan. Kardanen skall inte kunna glida ur bakaxeln. Är det bara fyra bult som släppt som håller kardanen så är det ju inte så dyrt. Men kan du inte meka själv och inte är beredd på att lära dig så är det nog bäst att tänka sig för väldigt noga... Men är den besiktigad och billig kan du ju köpa den och köra tills första dyra reparation dyker upp. Det är ju trevligabilar... /Mats J |
|
|
Hej, den är besiktad och felet dök upp efter att personen lagt in annonsen på bilen. Jag ska se om jag får svar från honom vad han vet om felet... om något. Tack för svaren! |
|
|
Länk synd ej skinn men går la att eftermomtera.köp en beg kardan på bildelsbasen |
|
|
Jag läste annonsen på blocket, kan vara rasad bakaxelklump om kardanen skall kunna komma ut snett. /Mats J |
|
| Jag vill ha en rullande bil så jag avstår. Men det finns en annan i Uppsala... | |
| Varför köpa en defekt 750a om man inte gillar att meka, när det finns gott om felfria att köpa för nästan inga pengar alls??/ Keep looking! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.