AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.341

e46 sänkning 60/40

Hej
är lite smått sugen att sänka min e46:a.
har läst att coupe redan från fabrik har m chassi?
hade uppskattat ifall något kunnat lägga upp bilder på en sänkt coupe med 60/40 sänkning
kanske skall tillägga att jag har bmw orginal 18" fälgar.
kan passa på o fråga. om det nu är så att det sitter m chassi orginal. klarar man sig då med orginaldämpare om man sänker med enbart fjädrar, tex 40mm fram/ 20mm bak. försämras väghållningen då man isf kör med orginaldämparna?
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
60/40 får du nog fxa några nya shocks, tex koni gul

skulle rekommendera 30/20 från H&R eller 40/30 Teins S Tech

ser att du har en -00, kanske är det dags att byta dämparna så passa på och byta i samband med sänkningen, sparar installationskostnaderna
8kmil på mätaren? men det kanske är dags? vet inte hur pass ofta man byter. har hittat en del kitt med dämpare och fjädrar. frågan är dock hur det blir med så pass kraftig sänkning.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Om den bara gått 8000 så ska de ínte behöva bytas dämpare för att de är "dags".
Om du behöver byta dämpare lr inte beror på vilken sänkning du väljer,men i vilket fall är byte av dämpare att föredra.
Vilken säkning du väljer beror ju på hur du använder bilen. Är den "dagsbrukis" så är ju inte så mycket som 60/40 inte att rekomendera då de blir jobbigt me gupp å liknande. Men om du nu vill ha så mycket som 60/40 är de nästan ett måste att byta till sportdämpare eftersom annars kommer de inte dröja länge innan dämparna är sopslut.

Men runt en 40/20 sats nånstans låter ju vettigt...kommer de se bra ut + att du inte kommer behöva snedda över varje gupp du ska över.
har kollat runt lite så det blir en komplett sats.
jag vill att den kommer ner så pass att skärmkanterna ligger ämnt med däcken. vissa sänker 35/10 vissa 55/35 och jag tycker alla ser lika låga ut.
har därför lite beslutsångest. 40/20 kanske räcker för att den skall komma ner så mycke som jag vill. har inte haft den mer än i 6 månader men det blir en sommarbil. funderingar o köra på bana har jag dessutom
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Jag kör nu med H&R 55/35 på min Länk Jag bytte från H&Rs 30/20 för att den var på tok för hög fram me dem fjädrarna. På min så sitter det orginal stötdämpare.
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
såg nu att jag redan länkat i en annan tråd :)
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
Zstefan: ser riktigt bra med 55/35 sänkningen!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tror min sänktes 30/15 eller något liknande Länk
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.