|
|
|
|---|---|
| Hej. Jag har ett mycket märkligt problem med motorn i min 323:a -99. Vid kraftig acceleration (oftast "kickdown") "tappar" jag en cylinder. Motorn går då mycket ojämnt och växellådan lägger i trean eller fyran för att orka driva bilen. Stänger jag av bilen och startar om fungerar den normalt igen. Samma fenomen inträffar ibland även vid kallstarter, men då varar det bara några sek. Dock händer detta allt oftare nu. Har haft bilen inne på service men problemet kvarstår. Idag "hackade" motorn bitvis hela vägen till arbetet (ca. 5 mil). Har någon liknande erfarenheter eller allmäna tips om vad det kan vara? Vore tacksam för hjälp då detta såklart inte händer när verkstadsgubben har bilen och provar den... | |
| Glömde skriva tidigare att bilen nyss varit inne på service (insp II) och att problemet fanns innan det oxå. Dock var det ingen märkesverkstad. Är det dyrt att åka till BMW och felsöka? Och är det verkligen ingen annan som råkat ut för samma problem som mig? | |
|
Hade liknande bekymmer på en 325:a tappade en cyl o krävde omstart för att den skulle gå bra igen, fenomenet försvann helt när ja bytte bränslefiltret, kolla så det är bytt? stift antar ja e utbytt då en insp2 gjorts mvh!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.