|
|
|
|---|---|
|
Jag ska köpa en 320i Touring m-sport -04 och har lite frågor. 1: Jag undrar vad som skiljer en sån bil med m-sport och en utan? 2:Vidare så ska det vara Harman Kardon stereo, finns det olika varianter av HK till dessa bilar eller är det bara en variant. Och är detta det bästa ljudpaketet som man kan få från fabrik? 3: Är det någon som har icelink<plus till denna modellen? D.v.s. iPod docka. När jag kollar hos densionsweden så står det att den har utgått och ersatts med GW100, men det skumma är att på GW100 så står det att den passar till 3-serien 1996 - 2002. Så enligt den så passar den ju inte. Gissa om helgen kommer gå långsamt, ska hämta bilen först på tisdag, sen blir man äntligen bmw ägare :) | |
|
1. Om det är M-sportpaket ll så är det Aerodynamikpaketet, med frontspoiler, bakspoiler samt sidokjolar som skiljer. Sedan har du M-sportratten samt pedaler och fotplattan vid hjulhuset, samt instegslister i aluminium men M. Slutligen har du M-sportchassit med styvare chassi b.la. Har jag glömt något? 2. Harman Kardon är det bästa paketet i original, även om flera inte tycker det låter något vidare. Själv tycker jag det är väsentligt bättre än övriga originalpaket. 3. Kan inget om IceLink. |
|
|
Antracit innertak ingår i M-paketet. Min kärra: Länk |
|
|
Tack för svaren, jag antar att det är m-sport II då, för det är annorlunda frontspoiler än "vanliga" 320i -04. För så här ser den ut (det är inte bilen på bilden, men det är en exakt likadan): Länk |
|
|
Kan bara säga Grattis till ett lyckat köp Precis köpt exakt samma sjukt nöjd.! Maila gärna om du får koll på ipodlinken Mvh Poppe |
|
|
Har läst runt lite mer nu och upptäckte en grej som jag helt missat. Stämmer det att det är olika bredd på fram- och bak-fälgar till m-sport bilarna. Det är 17" m-sport fälgar på bilen, som på denna bil: Länk Sommardäcken behöver nog bytas till nästa sommar, så jag undrar vilken dimension det ska vara på däcken till de fälgarna. |
|
|
Det är olika fram och bak. 225/45-17 fram 245/40-17 bak Min kärra: Länk |
|
|
Fälgarna är 7,5" breda fram och 8,5" breda bak tror jag. kan kolla när jag kommer hem, har dem som vinterfälgar :) /J Min ögonsten: Länk |
|
|
Har för mig att om är 8" men det gör det samma. Original däckdimension är iaf som jag skrev. Min kärra: Länk |
|
| Tack för alla snabba svar! Ikväll blir jag förhoppningsvis av med Volvon :) | |
| Som JohanD75 skriver är fälgarna 7,5 fram och 8,5 bak. Däckdimensionerna är precis som Anders S. skriver. Det går också att lägga på 255/40-17 på bakfälgen om man skulle råka ha sådana liggande i ett hörn av garaget. | |
|
Jag kör med 205/50-17 fram och 225/45-17 bak på mina vinterdäck. Det fungerar bra och ger en lite "rakare" däcksida. /J |
|
|
Gratulela, Kemppe! Du kommer bli nöjd - tro mig! Köpte en exakt (annan färg dock) likadan för två veckor sedan och jag är allt annat än missnöjd! M-paket II gör väldigt mycket, ett tips är att byta till m-sport speglar - gör väldigt mkt det med! "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?" |
|
|
Tack tvesovla, jag hoppas och tror att du har rätt, d.v.s. att jag kommer bli nöjd :) Hur ser m-speglarna ut? Har du nån länk till nån bild? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.