|
|
|
|---|---|
Cabman |
Backen har fasnat i back läget. Har nu rivit dän lådan, och har problem vid isärtagning av lådan. Har försökt på alla möjliga sätt att få ur backen men det går ej!!!! Har brukat hyfsat me våld!!! Får isär lådan ca: 1cm sen är det stopp, är det nån skift gaffel som stoppar? Måste friläge ligga i för att få isär lådan? Tacksam för alla tips |
|
Hade samma problem då min fastnade med tvåan i. Forskade inte så mycket i det utan köpte en ny låda istället. En fräsch låda får du tag på för 1k-2k så jag tyckte inte det var värt besväret att riva isär min. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
Cabman |
Har en låda på G, men det kan ju vara kul att veta vad som hänt. Vilka lådor passar (årsmodell)? Är det några skilnader på dom? |
| Friläget behöver inte vara i. Hade i backen på min när jag rev ner den för packboxbyte. Min fastna också en cm ut. Det jag gjorde var att bända med försiktigt men bestämt mellan låda och motor med ett bräckjärn. Akta bara så att du inte förstör kuggarna. Då får startmotorn problem att dra runt:) | |
Cabman |
Dela växellådan!!! |
|
Ursäkta. Läste fel. Där slutar mina kunskaper. Hoppas du lyckas ändå. |
|
Cabman |
Tackar!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.