|
|
|
|---|---|
|
Vilket alternativ ska man ta sänka bilen 35-40 mm runtom eller 60-40 runtom. Billen är en e46 utan m-paket men det sitter på 19" M6:or Länk | |
|
Woops glömde visst bilen :P......inge roligt med inlägg utan Bilder, ni får gärna tycka till :D |
|
| Länk | |
|
Hej, Jag sänkte min E46:a men just 19" M6-replicor. Efter mycket funderande om jag skulle göra en "kil-sänkning" dvs sänka mer fram än bak, eller sänka lika mycket runt om, slutade det med att jag gjorde det sistnämnda. En 40/40 fjädersats från Lesjöfors fjäder inhandlades och monterades av den lokala BMW-verkstaden. Eftersom jag har M-paketet och sportchassi, behöll jag orginal stötdämparna. Lite en smaksak vad man väljer, men jag tycker personligen att bilen får en bättre profil när man sänker lika mycket runt om. Visst blir det tightare mellan hjul/skärmkant bak än fram, precis som det är med standardfjädrar. Resultatet blev helt ok, men du ska veta att det blir tight bak om du åker mer M6-replicor med et35... Om du ska sänka 65 mm fram får du nog fundera på att göra något åt skärmkanterna, för det är betydligt tajtare där fram. Dessutom kommer nog kärran din gå riktigt stötigt med så mycket sänkt fram. Vad du än gör så kommer utseendet förbättras betydligt. Kan lägga upp några före-efter bilder på min kärra när jag kommer hem om du vill. Mvh, J. |
|
|
Efter (40/40 mm sänkning, Lesjöforsfjädersats) Länk Länk Hoppas ni gillar det. /J |
|
|
Tror du det går att behålla orginal stötdämpare om man sänker 35-40 mm ? Vill ju ha kvar lite komfort. Vart har du inhandlat din fälgar? hade tänkt mig m3 men som tur var råka det bli fel fälgar, så fick dem billigare änn vanligt. |
|
|
Ingen aning om du kan behålla dina orginalstötdämpare, beror på vilket skick de är i osv. Kolla med någon lokal BMW-verkstad och hör vad de tycker. Min BMW-verkstad sa att det skulle gå bra med mina orginalstötdämpare som jag har på mitt M-chassi, bilen är ju redan sänkt en aning med M-chassit så det skulle gå bra att sänka lite till. Med hade jag valt en kilsänkning, typ 60/40 mm, då rekommenderade de att köpa ett komplett kit med fjädrar/dämpare. Sänka ca 60 mm och behålla orginaldämpare fram var ingen bra idé tyckte de. Men nu blev det 40/40 och har kört ca 600 mil med denna setup och det har fungerat bra. Mina fälgar och däck köptes på TeleTyre.se. Är supernöjd med dem, riktigt ovanliga dessutom :) Mvh J. |
|
|
ingen som kan lägga upp bilder på sin sänkta coupe? osäker på hur mycke jag skall sänka |
|
|
någon sombeställt från stytun möjligtvis? |
|
| Ska åka ner på måndag och fråga killarna på bmw verkstaden. Har bestämt mig för 35-40 mm runtom. Tror att det räcker nog, dessutom så är det mycket bättre om det går att ha kvar dämparna.( Mycket billigare ) | |
| Mottroz: här e lite bilder på min coupe sänkt med H&R 55/35 Länk | |
| Jag har 35/20, 55/35 och 60/40 till e46 .. 35/20 går nog att använda utan nya stötdämpare. 2v lev på alla förutom 60/40 som finns i lager. Mvh Daniel stytun | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.