AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
875

Få bra effekt vid lågt varv på bmw 325 e30

Hejsan.ska nämligen skaffa en bmw 325 ltie längre fram här hade jag tänkt men min fråga är hur man kan trimma en sån som bäst och få effekten på normala varvatal 2000-3000 utan att mans ka behöva vara sönder bilen?

tacksam för svar=)
St
255
Strebers
E30 325 cabrio -90
E34 525 touring -95
en e30 med 6a SKA varvas... så enkelt va de :D

the one and only.. BMW
Sätt dit en dieselvev så får du 2,7 liter,högre komp.272 graders kam så har du ca 195hk drar bra mellan2000-3000 varv det kan jag lova dig.
bmw pberra:okey men det låter ju kanon.vad kan dom grejerna gå på o göra tror du?
Det beror vad du betaler för delarna diselveven,320stakarna.ställbart kamdrev,planing av blocket kam mm. Om du gör allt jobb själv skulla jag tro ungefär 10.000.
varför ska jag sätta in 320 stakar?är dmo bättre eller vadå?är ltie nybörjare på det här vettu
man måste ha det receptet för att det ska bli 2.7 liter annan längd på 320 stakarna.
jahaa okey.men vd ska amn ha för läng på ett ungefär om man ska byta till smidda kolvar och stakar?
Varför smidda kolvar och stakar?
elelr jag vet inte..när kan de vara bra och byta till kraftigare stakar och kolvar?dom kanske redan är tillräckligt kraftiga?
Dom duger gott.Det är bara du sätter i gång.
okey..du vet inte hur mkt effekt dom klarar eller?hade täntk o satsa på o landa mellan 250-300 hk:)
För att få 250-300hk måste du satsa på turbo.
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
"För att få 250-300hk måste du satsa på turbo."

FEL FEL FEL...... ;)

Inga problem i en välbyggd sugmotor, men visst, smakar det så kostar det =)

---
Mvh //M artin

ja det är som allting annat;) men jag ska nog göra lite på så som du har gjort bistex..fast detta projekt kommer ite längre fram;) men tack iaf för alla svar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.