|
|
|
|---|---|
NIKE |
Hej alla bmw intresserade jag har en fråga om mitt värmepaket det är så att jag kan inte stänga av värmen i på höger sida i bilen varför det är inte så kul när det blir sådär 35 grader varmt i bilen vore tacksam om det fanns någon som kunde komma med några förslag om vad det kan vara för fel, jag har själv kollat vredet men jag kan inte hitta några fel där. MHV .. Robban.. CROMODORA ROCKAR |
|
Under mekartips så finns det en avdelning för värme/ ventilation. Där finns det ett inlägg om hur man kollar upp just det problem du verkar ha. Mvh André |
|
|
tyvärr hjälper det inte alltid att rengöra dom,jag har gjort det och fortfarande är det full värme på förarsidan. Troligtvis är det ett byte av värmeventilerna som gäller för mig iallafall. tror ventilerna kostar 12-1500 på BMW Surfa in på beam.at/bimmer |
|
rsarits |
Kolla på skroten först, jag fick ge 250:- har jag för mig. Felet på min ena ventil var att det var nästan kortslutning i spolen som drar ventilen, kolla med Ohm-meter och jämför impedansen mellan spolarna, jag kommer inte ihåg vad det var på den som var hel, men har du olika impedans så är det den med lägst som det är kortslutning i. Om det i stället är mycket hög >10000 i ena så är det avbrott, lika illa. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.