|
|
|
|---|---|
|
Märkte detta när man skruvade dit den nya handtags listen pga vänster lampfästet hade erjat sönder (inte av rost). Men på samma ställe när man tagit bort listen så var det mjukt och lite rost som krypigt in där i hålet. Min rostskyddsgaranti har nog tyvärr gått ut. Men innan den gick ut så frågade jag bmw om en liten annan skav skada av bakluckan när man stänger den men de var inget som garantin stod för dock. Men tror ni jag kan få bakluckan utbytt pga detta andra innanför listen? Det är ju inget man kan ha koll eller motverka om man inte skruvar loss hela listen mm för att se ju. Det är ju trots allt en gummi tätning runt hela som såg hel ut när jag bytte så måste ha krypigt in på annat sätt. /burner | |
|
Jag har hört fler som har funnit rost på nämde ställe. Jag fick min list bytt hos BMW men kollade inte personligen hur det såg ut bakom på min. Däremot hade jag två små galvsläpp som resulterade i ny baklucka så jag brydde mig inte om att kolla. Men har man en E46'a ska man helt klart kolla där om man inte gjort det tidigare. |
|
|
Okej, kanske inte är helt omöjligt att få en ny baklucka med andra ord. Får höra med BMW om detta. /burner |
|
|
Om du ska få den utbytt så gäller det att bilen inte är mer än 6 år. Jag fick huven och bakluckan bytta på min förra 330Xi -01 utan diskussion, men när jag sedan hittade rost i kittkanten på dörren så ville de inte byta, bilen hade då gått en månad över 6 årsgränsen och då var det totalstopp. Kolla när den är uttagen, det är det datumet som gäller. |
|
|
Okej, kanske är kört då. Tror rostgarantin gick ut hösten 2006 nämligen. Hade ingen synlig rost då och inte nu heller MEN de var då jag började få problem med handtagslisten och att lampan hade erjat sönder mm, köpte en ny sådan själv, och den byttes för en vecka sedan, och det var då man såg de var lite rost på insidan i hålet där liten går in, och de lär säkert sprida sig med tiden om inget görs åt antar jag. Man kan ju alltid höra med bmw, de kostar oftast inget =) /burner |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.