|
|
|
|---|---|
|
Efter att bilen blivit stulen med uppbrutet lås på på höger fram dörr vill ej centrallåset längre. Som jag ser det finns det två fel möjligheter. Antingen mikrobswitchen i själva låset eller eller den sk. dörrnäsan. Jag menar, den låser ju och låser upp på andra försöket så det bör ju inte vara solenoiden. När jag bytte låscylinder så kollade jag lite snabbt på switchen men den såg ju hel ut. En fråga. Om man gör en felkodskontoll visar den då vad som är fel på centrallåset, säger den switchen, dörrnäsan eller något annat. Mackan | |
|
Kolla säkringarna under baksätet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Men alla centrallås fungerar bara att man måste låsaupp eller låsa två ggr. Jag tror den indikerar att höger fram inte är låst eller upplåst och så får man låsa en gång till och då funkar det. Bör väl inte vara säkringarna då eller... Det gäller en 525I 89 E34. Mackan |
|
|
Jo, trasig säkring ger exakt detta fel.... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erik, du är en klippa. Det var en säkring under baksätet som hade gått så nu fungerar cenrallåset som det skall. Tack för hjälpen! Mackaqn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.