AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.019

Vindrute torkar problem

ni
37
nitro87
325i -92
Hej! jag upptäckte en ganska läskig sak med bilen häromdagen att när man ska använda vindrute torkarna så ibland så funkar dom som dom ska, men ibland så kan de hända att dom ej går hela vägen ner, utan "stannar" i mitten typ av rutan för att hänga sig där en stund (ibland ganska länge) för att sen gå ner av sig själv efter ett tag..

någon som vet vad problemet kan vara?

Mvh
Ma
280
Magnus Karlsson
525dA Touring -11 M-sport
Jag har samma problem...
E6
123
E60
520d aut-06
Hade något liknande och det blev bara värre med tiden. Verkstan berättade att de var tvungna att byta vindrutetorkar motorn och vips så funkade allt igen. Obs det var på e60:n
Ma
280
Magnus Karlsson
Jag har med fått de berättat för mig.
De sitter tydligen någon form av släpringar inne i torkarmotorn som har vissa avbrott i sig från början för att torkaren ska stanna vid ett visst läge. Men med tiden så kan de komma in fukt o de blir beläggningar tidigare än de ska vara o då stannar den på fel ställe o detta uppstår. Så jag ska nog försöka trixa ut min gamla o stoppa i en annan. Försöker antagligen fixa den jag har har först, borde inte vara omöjligt om de är dålig kontakt eller dylikt...
ni
37
nitro87
325i -92
är de svårt o få ur torkarmotorn då? och vart sitter den?
så de som behövs är alltså att antingen byter man ut den, eller så tar man loss den o öppnar den o gör rent allt som finns där...?
Ma
280
Magnus Karlsson
Vet ej, sitter tyvärr i samma sits... =(

men jag har fått tag på en annan motor...
ni
37
nitro87
325i -92
vart fick du tag på en ny motor? samt pris? :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.