|
|
|
|---|---|
|
Idag när jag och mina polare stod i Enköping "Centrum" och snackade så kommer först en svart Jeep Cherokee i en jävla fart, efter kommer en vanlig snut, en cevil och en motorcykel. Va vad det där sa vi i mun på varandra!? Efter en kvart så kommer dem tillbaka i över 100 mitt i stan, över torget (där biltrafik ej är tillåten) fortsatte vidare för att sedan komma tillbaka med änu en polis till efter. Så nu var vi också tvungna att åka efter. Ut genom stan körde dem som galningar, poliser över allt. Vi tog det rätt lungt men följde efter, ut på motorvägen mot Stockholm. Efter några kilometer får vi se en massa stillastående bilar i båda körriktningarna och ett stort rökmoln. Där fanns nu ca 8 polisbilar totalt. Dem hade lagt ut spikmatta tror jag för alla 4 hjulen var punkterade på Jeepen. Men killen hade flytt till fots, över på andra körbannan och försökt ta en ny bil verkade det som. Efter en kvart fick dem tag på honom i alla fall. Det var precis som dem har vildaste jakterna man ser på TV. I Enköping!!!????? Jag var inte sen att ta regnummren på cevilbilarna=) Ville bara dela med mig av den mest underliga händelsen i Enköping på två år. (Den senaste innan dess var när en kille hoppade ut med ett hageljevär och sköt en annan till döds mitt i stan) Men det är en annan historia... /Peter ---> M POWER <--- | |
| Sveriges närmaste stad. Närmast vad då? | |
|
Närmast alla dårar ??? :) Mvh Anders S. |
|
Deliq |
Hollywood eller Chicago ? ;-) M V H // Deliq |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Passerade Enköping igår FM mot 08,från Ö-o Stort pådrag redan då parkeringen innan rondellen kryllade av poliser. Men jag hade fått upp en SAAB i backspgeln med lång antenn och nått konstigt blänkade innanför grillen så jag smygåkte i lagstadgat hastighet förbi kontrollen:)) MVH Hasso |
|
Sveriges närmaste stad heter den pga att det är nära till allt... Västerås, uppsala, stockholm osv... ---> M POWER <--- |
|
rsarits |
Har varit där några gånger, nära till gråten också... - |
rsarits |
Hoppas ni förstod att det var ett skämt |
|
det är inte nära till skåne.sverige består av skåne och norr där om liggande fäbodar |
|
| Hade killen som blev jagad m3 så skulle han förmodlingen klara sig :=) | |
|
Öhhhh ... vadå M3 och klarat sig. Är det OK om snubben rånar en kiosk eller bank och har en M3:a?? Är allt OK bara för att det är möjligt att köra ifån polisen? Verkar som en intressant inställning .. alltså kan jag göra precis vad jag vill, olagligt eller inte för jag har min M3:a kvar ... |
|
|
BMWM3Cab: Så är det. Du kan göra precis vad du vill, men bara så länge du har din M3:a. (Jag har ingen M3, därför följer jag de flesta reglerna). |
|
|
Varför ALLTID detta dagis? MM |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.