AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.550

behövs nollställning efter lambda byte?

Amethyst
Bytte lambdasond men märkte ingen skillnad felet kvarstår, har det någon betydelse om felet ligger kvar i felminnet? Eller raderas det automatiskt när delen är utbytt?
Mvh Kalle
Att felet ligger kvar i felminnet spelar ingen roll. Däremot kan det vara lämpligt att koppla bort batteriet ett tag för att "nollställa" insprutningssystemets minne. På vilket sätt kvarstår felet?

H
Sn
11
Snobben1973
BMW 520I Touring -95
Jag bytte min Lambdasond idag. Hade batteripolen av i ca 1 timme. Startade bilen och ingen märkbar skillnad. Bilen gick lika dåligt. Tilläggas bör att jag gjorde en diagnostik koll på BMW där de sa att ingen signal från lambdasonden igår.Så det skall vara den som är kass. Någon sa att det kan finnas ett relä till Lambdasonden?? Trodde att det var kamaxelgivaren som var dlig, men enligt han som gjorde diagnostiken är det lambdasonden. Hur som helst nu står bilen med bortkopplad pluspol till imorgon så får se om den går bättre.
Amethyst
Tog av batteriet i några timmar och lät den sen gå varm, ingen skillnad. Problemet är att den går hackigt vid gaspådrag, hela bilen skakar när man försöker gasa från ca 2500v. Får nog bli inlämning på service verkstad nu.
Sn
11
Snobben1973
BMW 520I Touring -95
Samma sak för mig. Gick bra tills den blev varm. Sen samma visa igen. motorn skakar lite vid gas men går renare på högre varv. Kamaxelgivare?? LMM??
Sn
11
Snobben1973
BMW 520I Touring -95
Hej igen!

nu fick jag bilen att gå bra. Bytte till nya stifr, de jag hade bara gått ca 2000 mil så borde inte varit det. Men sen plockade jag lös LMM och rengjorde den med CRC Luftmängmätarspray. Sen gick bilen klockrent.
Amethyst
Var köpte du sprayen?
Sn
11
Snobben1973
BMW 520I Touring -95
På laitis, men borde finnas på mackar eller andra bildelsbutiker
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.