AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.502

högtalare höger bak slår av o på hela tiden E34

ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Har problem med en va mina högtalare i bilen. Höger bakhögtalate slår på och av när den känner för det.

Har kollat lite på högtalaren och det verkar inte vara glappis i kablarna mellan anslutningen och talspolen på högtalaren och när den dör så dör också diskanten på den sidan.

detta gälle det stora steropaketet till E34. Någon som varit med om samma fel? Vad var det som var trasigt? högtalaren, slutsteget eller bilradion?

Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Hej, har inte haft problemet, men har lite koll på högtalare, steg, el etc. Kan iaf asäga att i mina öron låter det väldigt osannolikt att högtalaren skulle ge upphov till detta, skulle kablarna glappa tror jag det skulle "skrapa" lite i ljudet emellanåt. Att ljudet bara försvinner låter som att steget lägger av, men det kan det å andra sidan göra för att det blir kortis i högtalarkablarna(mellan varandra eller till jord).
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
När högtalarn dör så smäller det till i den samma sak när den hoppar igång igen. om man höjer och sänker ljudet snabbt på stereon så smäller det till i den högtalaren när ljudet går ner till noll.
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Skulle tro att det bästa vore, om du kommer åt och isolationsprova högtlarkablarna, är de fina så är det nog bara att skrota steget. Sådär kan iaf inte själva högtalaren bete sig.
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
tror själv på steget eller bandaren. Jag har ett steg från en bmw 540, men det är från en nyare bil och en av kontakterna till det är av nyare modell så jag har inte kunnat testa det. Någon som vet om det är kopplat på samma sätt och om det finns kabel som omvandlar kontakterna.
Wo
55
Woxblom
F11 520dA - 12
Hej, ja har liknande problem men främst vänster fram, tror höger fram gör de ibland oxå. Slår av/på lite som de vill inkl. Diskant. Skrapljud medföljer ibland men för de mesta utan något ljud vid av/på. Någon som kommit på nåt fel? Ska försöka polera bort ev. Oxid på kablarna in i steget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.