AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.118

Hur drar man lågnivåkablar från "Proffesional-stereon" till slutsteg?

gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Eftersom jag tänkt ha en mindre baslåda bak i bilen behöver jag dra lågnivåkablar från stereon. Någon som vet hur man går till väga för detta? Finns det över huvud tagen uttag bakom panelen för detta?

Mvh Johan

Visa användare
282
Fatii
528ia sedan 96:a
byte stereo alt hög/låg nivå omkopplare finns på micro tex.. hmm finns nog nått mektips där man lödar nått på stereon..
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Någon annan som har något tips? Någon som vet om det går några högnivåkablar som är lättåtkommliga? Hur är original-slutsteget kopplat/draget?

Hjälp tack! =)

Mvh Johan

BMW 323i 6-cylindrig körglädje
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
vilket högtalar-paket har du? (har inget med professionalstereon att göra)

vad jag fått fram efter att ha frågat kommunicerar inte huvudenhet och ev original slutsteg genom ordinär lågnivå, så enklaste är om du tar högnivå ich använder en omvandlare.

om du har hifi eller tophifi så har du slutsteg som du kan norpa högnivå från på vänster sida i bagaget.
om du har std högtalare så borde det vara enklast att koppla in sig parallellt på bakhögtalarna på sidan av hatthyllan, de borde vara fullrange på basic-systemet.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
hur du reder ut vilket högt system du har utan att kolla utrkoder:

std-systemet: 2st mellanreg i framdörrar, 2st mellanreg i taket bagageutrymmet, samt 2st basar, en under vardera stol. Tot 6 element.

hifi adderar 2st diskanter fram (i backspegelinfästningen), samt 2st diskanter i taket bak (i samma uttag som mellanreg dvs "osynliga")
tot 10 element.

hifi prof logic 7 adderar 1st center mellanreg mitt på i-brädan, samt 2st mellanreg i bakdörrar (för utökat surroundljud)
tot 13 element.

individual hifi adderar diskanter till centern (1st), samt diskanter till mellanreg i bakdörrarna (2st). dessa är koaxialt monterade.
tot 16 element.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
tillägg till ovanstående är att E87 har bakre element i panelerna vid sidan av hatthyllan istället, samt att e87 inte har logic7 eller individual, utan istället "tophifi" med samma antal element som hifi.

så kolla om du har slutsteg i bagaget
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Okej! Jag har vanliga HiFi-paketet. Är högnivå-kabeln lätt att hitta i bagaget? Vet du vilken/vilka färger den har?

Jag har för mig jag har högnivå-ingång på slutsteget så då behöver jag kanske inte någon omvandlare?

Tackar för hjälpen! =)

Mvh Johan

BMW 323i 6-cylindrig körglädje
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
ok men i så fall så lokaliserar du slutsteget i bagaget och parallellkopplar dig in på dess högnivåutgångar. det slutsteget driver nämligen bara "basarna" under stolarna i hifipaketet, så signalen är rätt för att användas till extern sub. har inte kollat på det själv men du kan säkert klura ut vilket som är ström/jord och vilka 4 kablar som går till basarna.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
om inte annat kan du ju testa med en lös högtalare vilka kablar som innehåller ljudsignal
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.