|
|
|
|---|---|
| 320i -94 med ACC (ej digital alltså) och kupéfläkten går inte på läge 2. Måste ju vara trasigt fläktmotstånd. Har sökt här och läst i Heynesboken men inte sitter det ett motstånd på höger sida i höjd med handsfacket inte! Kan inte se något på vänster sida heller som kan vara fläktmotstånd. Vart sjutton kan det vara? Någon som kan detta? | |
|
På min 318 med AC så satt de på höger sida handsfacket, men tog tag innan jag hittade det, kollade även på vänster sida fröst men utan resultat. Jag åkte dock på byta kupefläkt motorn också, men hade jag bytt bara fläktmotståndet i tid så hade jag nog inte behövt byta själva fläkten heller. Men sedan finns de olika modeller av fläkten, fick ta ur min för att se vilket märke det var. Annars skulle det inte passa sa bmw. Så klart var det bosch som mina framlyktor. /burner, |
|
| Men jag har sett en bild i boken på vart den sitter om den sitter där din satt och det finns absolut inget där! Jag är förbryllad. Bör ju vara en kontakt med ett antal sladdar till av inte obetydlig area eller?! | |
| Det kan också sitta på förarsidan, bakom panelen ungefär mitt för förarens högra knä. Där satt det på min fd 318i -97. | |
| Jag har kollat där med utan framgång. Finns inget som går in i fläktkanalen. Hur ska saken se ut? Vad ska jag leta efter? | |
|
Har du kollat detta mekartips? Länk |
|
|
Japp det har jag och jag kan ändå inte hitta något som ser ut som den vita klumpen. Har demonterat luftkanalen till fötterna men ändå inte. kan den sitta på annat ställe? |
|
| hej har du hittat det | |
|
Ja, just det, det har jag. Det satt på vänster sida bakom en luftkanal och var knappt synlig. |
|
| aha då måste man ta bort kanalen för att se | |
| Japp och kolla långt fram mot torpedväggen. Där är den... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.