AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.058

330d diesel värmare eller inte

Jag går i tankar att köpa en 330d, men faan nästan alla är ju importerade, jag fick höra att det bara är dom svensksålda som har dieselvärmare original stämmer detta??

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nja det kan kan inte stämma, flertalet importer har dieselvärmare monterat.
Men tyvärr är kvaliten på de modellanpassade webastovärmaren (gäller även MB) problem med sina elektronikkort och dessa finns inte som reservdel utan man får byta hela värmaren. Det är då bättre att eftermontera en Webasto som inte är modellanpassad, den har ett eget diagnossystem, och alla reservdelar finns att tillgå.
(MB har prisänkning ala goodwill sina modellanpassade värmare till mellan3-4 tusen kronor vid byte)

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Hasso,
Om jag ska eftermontera värmare på min 320, vad tycker du jag ska välja då? Är det som du skriver en webasto som inte är modellanpassad?
Något tips vart jag vänder mig?

Sorry om jag lånade tråden utanför dess egentliga syfte.

Min kärra:
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ok med modellanpassad så har dom en annat kretskort specifikt för bilmodellen som samkörs med div displayer o "datorer " i bilen vet inte hur det är på nyare som du har men på tidigare 5-7 serie är det så.
Det brukar vara så att du istället får en separat manöveringdosa och då har du en universell anpassad till din bil vilket är bättre och lättare att underhålla.
Finns en firma i Stockholm de eftermonterar även åt BMW, har inte namnet i huvudet, men Asken vet, han har ju eftermonterat i de flesta som han har rullat runt med. Dom är duktiga. Finns säkert nån notering i nån blogg.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tack för det Hasso. Ska höra med Asken!

Min kärra:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.