AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
649

Problem: "Check Coolent Level" samt knepig bensinmätare

Har problem med min bil (325 coupe -93).

Färddatorn larmar om "check coolent level - see owners manual". Har (givetvis) kollat nivån och den är precis som den ska.

Bensinmätaren visar bara knapp 1/5 tank även om den är full men kommer den ner under denna nivå verkar den visa rätt (sjunker och även lampan tänds).

Tips om vad som kan vara fel, och hur man löser det mottages tacksamt.

Ba
25
Baztard
BMW 325 E36
-92 Limo
Beträffande "Check coolant" det är förmodligen en sensor i nedre delen av behållaren som är dålig. Har samma fenomen på min och har läst om en del andra här på autopower som har det.
Om jag minns rätt kostar en ny sensor typ 2-300 spänn.
Tack för tipset baztard ang. kylvätskenivåsensorn. Var enkelt åtgärdat, dålig kontakt.

Inga tips ang. bensinmätaren?
Ba
25
Baztard
BMW 325 E36
-92 Limo
Ingen orsak alls, sjysst att det hjälpte :)
Nej du, där har jag ingen aning dessvärre. Finns säkert andra kunniga människor här dock :)
Ch
158
Chrille Flykt
M 3 -88
325iX Touring -90
har hört att d hjälpt vissa att börja tanka 98 oktan. den typ smörjer upp mätdelen i tanken. har själv inte provat så jag vet inte om d funkar
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
angående bensinmätaren så kan du prova att byta säkring, funkade för mig på förra m3:an... kostar ca 10 kr på en bensinstaion =)

///MVH Johan
lalle83: Menar du att en trasig säkring kan göra att bensinmätaren bara visar upp till ca 1/5 tank men ok när nivån i tanken sjunker under det?
Bensinmätaren fungerar nu som den ska, rörde bara lite på själva visaren i mätaren fram och tillbaka och efter det verkar den nu fungera.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.