AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.736

Tyska Bilskrotar ?

Hej, finns det nån som kan tipsa om "hemsidor" eller dylikt om man vill köpa lite speciella BMW-delar ifrån Tyska Bilskrotar med troligen större utbud och till bättre priser än de nu "helt tokiga" bilskrotnissar som finns i Sverige idag, var till en skrot här hemma för att köpa en Beg. pass.stol, och han hade 5 st. bilar ute på skrotgården som man icke fick beträda, längre, fråga vad han ville ha - 3.500:- sa han !!!
Ha, glöm det sa jag, dessutom hade det regnat in i dem, en tusenlapp kan du få, men han sa NEJ, det blev ingen affär.
senare var jag dit i ett annat ärende endast 3 dagar senare, och då var 4 av bilarna borta, ihoppressade och skickade till smältning...???
Man undrar verkligen varför surpuppan inte ville sälja en stol, var det bättre nu då ? När de eldas upp istället för att bli återvunnen !
J-a typ.

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Vad jag vet så rensar de bilarna på säljbara delar innan de går till press - det är det hela deras affärsverksamhet bygger på ;)
Prova även sökfunktionen så hittar du flera tidigare trådar som behandlar till ärende.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Humm jag vet att jag hittade någon bra sida som samordnade skrotar i tyskland... Typ bildelsbasen här i sverige... Minns bara inte vad den url-en hette... Googlade vet jag och hittade den... Fanns riktigt mcyket saker..

Nån annan kanske har friskare minne?
Mu
616
Mustang

540iat -94
Har de skrotar i Tyskland? Har fått för mig att de inte vill montera begagnade delar på sina bilar i tyskland. Gundar sig på en erfarenhet jag hade när jag jobbbade på V.A.G-verkstad; Tyskt semestrande par kom in med sin Audi A4, växellådan lät illa, kundmottagaren förelog en begagnad låda och tyskarna såg nästan förolämpade ut. Tror de slutade med att det kom upp en liten biltransport från tyskland och körde tillbaka deras bil dit.
tjena eddihillgren. jag har själv jobbat på bilskrot, och där låter dom bilen stå tills nästan allt är ute och tar utt allt dom har lite av själv från början som dom lägger upp på ett lager, så ifall ingen köpt delarna som är över efter ett tag och dom har tillräckligt med varan på lager så pressas det efter ett tag såvidare inte folk plockar längre. returbilen, en bilskrot i malmö dom tar bara 300 för ett säte så det var lagom överpris tycker man juh.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.