|
|
|
|---|---|
| Är på gång att köpa en 525 -02 med b.la "sthlm open edition" dvs halvskinn skålade stolar, 17" fälgar sportchassi m.m Den har gått snart 18 000 mil och är fullservad får köpa den för 100 000:-. Eftresom jag är rätt ny på bmw undrar jag om det verkar vara ett bra köp? | |
|
Det kan det vara men om du inte besitter så stora kunskaper om det mekaniska och elektriska så skulle jag rekommendera ett M-test som kostar ca 2.000:- Då får du ett komplett protokoll hur bilen mår och ev. framtida/direkta reparationer. Dessutom så är det ett bra underlag när du en dag säljer bilen. Men du kan alltid börja läsa beg.guiden i vänstra kolumnen... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Kalasbil! Har en precis likadan själv som jag köpte ny jan-03. Den har iofs inte gått mer än drygt 6000 mil nu men har aldrig krånglat. Snygga, lite ovanliga, fälgar och sportchassit är stora plus. Det svarta innertaket är svårt att vara utan nu när man vant sig. Priset är jag dåligt insatt i. Hyfsat bra, skulle jag tro, om bilen är i fint skick. Rostskyddsgarantin gäller förmodligen ännu. Den kan behövas för att fixa bakluckan och rosten innanför tanklocket som brukar finnas. Inga stora grejor som åtgärdas på garantin. Sök på forumet. Är den manuell kan du även fixa kopplingen så den blir "mjukare". Jag har gjort så och märkte stor skillnad direkt. Sök på "kopplingstrim" och/eller "cdv" här på forumet. Lycka till. "BMW six appeal" |
|
|
hej jag har köpt en 525 M sport 2001 för ca 5 månader sen "13 000 " jag har aldrig varit mer nöjd med en bil som denna , man åker bekvämt , går billigt o ser bra ut , 1200 problemfria mil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.