|
|
|
|---|---|
|
Hej.. Vad tror ni om dessa bränslerör : Länk Kommer den sista förgasaren att få soppa så det räcker tror ni? Är elektrisk bränslepump men jag vet ej modell eller vad den levererar än... Har läst på en del ställen att dom har haft problem med bränsletillförseln och fått tråkiga haverier som följd... | |
| osb.. bränslepumen är från början av 80-talet tror jag.. | |
|
Jag kan tyvär inte ge dig nåon matnyttig info.. men snälla kan du inte fånga insugsljudet på video/mp3 ;) Mvh Uffe |
|
|
Jag tror att det helt hänger på vilket tryck och vilket flöde pumpen har! Säg att du kör 180 kph i en timme och bilen då drar 3 l/mil. Det blir 54 liter på en timme dvs ungefär 1 liter per minut. En förgasare skall då ha ca 3,5 dl bränsle/minut vilket säkert dina rör klarar av. Blir det begränsningar så tror jag att det i så fall blir i matarledningen fram till förgasarna och inte i rören mellan förgasarna! Per L |
|
|
okey... Wuffee : Finns en kort film (filmad med mobilen) på www.flottleden.com dock kasst ljud där.. Ska försöka hinna fixa en riktig i helgen när jag har justerat in bilen lite mer... |
|
|
Nu har motorn fått sig nytt oljerör som tidigare mekaniker hade förstört... Nu måste jag troligtvis byta soppa pumpen, den låter som ett tröskverk och fixar inte fram någon soppa alls.. Någon som vet hur stort flöde och tryck en ny pump behöver ge? Står inget på den pumpen som är monterad nu... Finns universalpumpar som fixar 100-130L/h och tryck 0,15-0,35 bars tryck på mekonomen.. Vad behöver jag? |
|
|
På våran Veteranare i Rally så åker vi med 0,28 bar.. det är där man "ska" ligga på i tryck om man lyssnar på sådana som kan ;) Mvh Uffe |
|
|
Tackar... Har nu beställt en med flöde 130l/h och 0,35bars tryck /Jimmy Länk |
|
|
Motorn startade direkt med ny soppa pump... skönt... Någon som kan rekommendera en bra olja att hälla i pärlan?? /Jimmy Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.