AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
630

Byta ut samtliga högtalare,ta signal från subb vad händer i mitt dsp system?

Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
Tja

Sugen på att göra nått åt dsp systemet så smånigom :)
hade därför en liten tanke.
Är så att jag har en subb nu med ett Dls ca12 steg som jag tagit signal från den gammla subben i hatthyllan(som nu är frånkopplad)
Tänkte ifall man kunnde ta bort allt vad högtalare heter i bilen,samt dsp steget.
I med Kitt system i varenda dörr dvs diskant med bas/mellanregg både fram och bak.
I med ett 4 kanals steg o sedan ta signal från Dls steget,va så jädra länge sen jag sysslade med detta men är de så att jag enbart får bas registret lr hur ligger det till? ställer man de sedan på steget eller är kablarna som gick upp till den gammla subben lagda på en viss frekvens?
Stereo ljudet finns ju typ inte nu,så de kan man väll leva utan :)
Frågan är dock hur de blir med Gps o telefon,jag måste ju låta steget sitta kvar med kablarna också ifall man skulle sälja bilen o nån i framtiden vill ha org grejer,samt signalen till baslådan.
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Sök och du skall finna... det du vill göra går utmärkt.

---
Bilblogg: Länk
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
är du helt säker? får jag rätt signal till steget,dvs att mitt dls steg jag har idag tar alla registret signaler o inte bara ex mellan 0-150 hz?
isf är de bara te o sätta igång o klippa högtalarkablarna vid elementen o montera ur dessa,sedan dra nya kablar till varje dörr :)
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Jag är HELT säker. Sök.

Fast jag ser inte vitsen med att börja klippa högtalarkablar, de befintliga fungerar utmärkt.

---
Bilblogg: Länk
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
ska jag byta elementen ska jag inte ha små trådar till dem,ska vara riktiga kablar isf o jag tänker inte börja leta +- på alla svarta,gröna kablar i hela bilen,Icke!
Har gjort kabeldragningar förr o då jag slipper både lågnivå samt ström/remote inne i bilen så bör jag även slippa eventuella störningar.
Däremot så undrar jag en sak,jag har ingen remote till mitt nuvarande steg då det startar på signalen steget får ifrån högtalaringångarna (högnivå) dvs de är bara dragit +- samt högnivå (ej någon lågnivå eller remote) ifall jag kopplar vidare till ett annat dls steg 4 kanals,startar de genom vidarekoppling med lågnivå kablar lr måste jag ta remote nånstans?

Vad söker du på när du söker då? ;)
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
nån mer som kan bekräffta att jag får fullt register o inte bara bas?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.