AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
713

Tur och otur med min 330Ci

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Hade ”lite” otur med "Schnitzern" förra veckan. Fick kortfattat hela frontpartiet blästrat, vid ett oskyltat vägarbete, av en omkörande Volvo. Ligger nu inne med skadeståndskrav hos Helsingborgs Stad som jag hoppas faller väl ut. Oavsett så väntar olackering och byta av div. skadade delar. Så förra tisdagen mådde man inte så bra alls och kände att man hade en otroligt otur.

Men så kan man ju säga att min otur vände denna tisdagen. En granne på jobbet kom upp till mig och sa,
- Du har haft tur med din bil idag kan jag säga!
- Vadå svarade jag, och sa att den har ju stått parkerad hela dagen!?

Då berättar han att hans bil hade skenat när han kom körandes in på parkeringen och att den va helt okontrollerbar, givetvis med bra fart och i riktning rakt mot min bil som står ensam längst borta på parkering (för att undvika dörruppslag). Ca 1.5m innan min bil stannade hans Citroen C5 -04 dock i en lyktstolpe. Hade inte stolpen varit där hade han kört min bil i sidan snett framifrån. Själva stolpen va ca 20-30cm in i hans front och armaturen längst upp på stolpen hade skickats ca 20m till andra sidan av vägen… suck. Vilken tur jag hade denna tisdag då! Bilens beteende berodde på att hela bilens elsystem stängts ner och detta hade enl. ägaren hänt 2 gånger tidigare. Hur är det möjligt? Han är nu i fajt med Citroen ang. att få bilen ordentligt lagad eller utbytt.

Ville bara förmedla att även om det ibland känns hopplöst, med bilen i detta fallet, och att man haft en otrolig otur och råkat ut för nån skada el. dyligt så finns det alltid värre saker som kan hända den. Oturen vänder oftast innan man hinner reagera ;).

Mvh Jimmy

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.