|
|
|
|---|---|
|
Tjenna. Tänkte höra med er hur man går tillväga lättast med montering av turbo på grenrör. jag har ett grenrör som har en kvadratisk anstlutning och trubon har något liknande men insjunken oval anslutning och där i kvadratisk precis som grenröret. monterar jag turbon på grenröret nu så går det cirkelformade utanför flänsen på grenröret.. hur går man tillväga lättast för att lösa detta? | |
| kan tillägga att turbon kommer från en volvo | |
|
ingen som har stött på detta problemet tidigare? kanske kan slipa ner turbon på något sätt? |
|
|
jag hadde de så på min turbo. tog helt enkelt o svarvade till en "ring" som ja hadde som distans o smetade på massor emd avgaspasta, drog bultarna om vart anant så de blev hyffsat gämt tryck över ringen o de läkte inget. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
| Fräs ner ytan på Avgashuset, kan tänka mig att de är en T03 fläns som du ska ha och passa? | |
| Ja det få bli någon sådan lösning, borde vara lättast. | |
| japp, om du inte har tillgång till någon fräs eller nå så kan jag görat för 200kr, går sissta året på industri skolan i söderhamn, har själv gjort det på mitt avgashus! Mvh/jens | |
| Hur gör man lättast där, dela på turbon för att spänna upp den lättare kanske? | |
| Nää de gjorde inte jag, spände upp alting på engång ja, va väldigt noga med att de inte kommer ner nå spåner i avgashus och turbo bara! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.