AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.653

Bilens acceleration kommer i vågor?

Sida 2 av 2
Sp
210
Sparc
330e -22
Må hända dum fråga, men att låta BMW verkstad köra nån diagnostik på bilen?
Förmodar de har mjukvara att felsöka som vi saknar.
Kan vara ett billigare alternativ.
gretzky
Som jag skrivit tidigare, inga felkoder.
Inte säkert att bilen registrerar alla fel heller, så såna här bekymmer är ett rent he---te!
Som grädden på moset fick jag min sedan 2 månader nylackade bil nersprayad av några snorungar igår kväll...
Funderar på att skaffa moped istället, surt bara att man har 5 mil enkel resa till jobbet=)
Ma
280
Magnus Karlsson
525dA Touring -11 M-sport
Sparc: Jag har gjort de tidigare utan att hitta en felkod, precis som Gretzky skriver..

Gretzky: Ja vilken röra detta är...skittråkigt med bilen f.ö...
Jag funderar på att lämna in den för spoltest igen, eller om jag skaffar andra tändspolar som ska vara ok o byter alla tills den går bra. Men de är ju lite jobbigt o trist o gå igenom alla istället för att få reda på de med en gång..

gretzky
Om du har nära till Biltema så har dom en Tändningsprovare Länk för 30:-.
Hade själv köpt en om det varit närmare till biltema=)

Ringde en av Sveriges bästa rekondare ( Pingen ) för förslag på hur jag skulle få bort färgen, och idag ser bilen hur fräsch ut som helst! Puh..

dieseldoris
Ma
280
Magnus Karlsson
Ja, jag har funderat på att köpa en sån, men vet inte om man upptäcker alla spikar i en sån...
En polare tipsade mig om att isolera gummidelen på tändspolen för att eliminera överslag. Typ eltejp eller krympslang...
Funderar på att göra de med krympslang på alla spolarna för att se om de blir nån skillnad.

Gott att du fick bort färgen iaf... jäkla klottrare..

gretzky
Hur funkar det med eltejp/krympslang där? Det lär bli ganska varmt, klarar tejpen det? Om det blir överslag så lär de bro på nåt... Inte bättre o se till att alla gummihattar är hela o fina ist?

dieseldoris
Ma
280
Magnus Karlsson
Tanken var väl kanske inte att ha dem där permanent, men slutar ryckningarna så vet man ju att de har med spolarna o göra iaf...
Vet inte hur tejpen reagerar, förmodligen sämre än krympslang i vilket fall.
gretzky
Helst av allt skulle jag vilja byta ut alla spolar, men de känns lite i överkant på en "gammal" bil. Bytte ut tändkablarna ikväll på frugans 318is från original till Bosch av nåt slag o vilken skillnad de blev på bilen! Om man ändå kunde göra det på sin egen...

dieseldoris
Ma
280
Magnus Karlsson
Ja jag hade med gärna gjort det... jag har en kompis som har 6 spolar som ska vara ok. Så det blir nog till att byta alla först, o försvinner det då så vet man ju vart felet ligger o kan byta en och en mot mina egna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.