AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.241

Går det att sälja en långmilare (E34 540ia --96)?

Sida 1 av 2
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Är ruskigt sugen på en 540 som har rullat 27000 mil.
Men kommer den vara stendöd att sälja sen?
Den verkar ha bra dokumentation, kvitton på 90 000 under 06/07, servicebok osv...
Allt går att sälja till rätt pris.
Vad gör man på en gammal bil under 1år som kostar 90 000?
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Här finns info om bilen Länk
Det var de finaste annonsbilder jag sett....
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Exakt delorian!
Den ser ruggigt fin ut
Inga problem alls, den kommer vara lättsåld, jag gissar att det är den finaste 540iA E34 i Sverige, 39tkr är skämtsamt billigt Molle, det enda som kan skjuta bilen i sank är den orenoverade automatlådan, det är det enda som motiverar priset, jag hade bytt oljan i lådan och höjt priset med minst 20tkr.

27000mil på en E34 är som 11000mil på en vanlig bil=)

Mvh Stephan
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Så där brukar dom inte se ut när dom rullat 27000 mil.
Måste vara mätarskruvad....åt fel håll ;)

/L
Gemini__
Oerhört fin och välutrustad E34! Köpläge mao. Lycka till.

//Thomas
Gemini__
Faktiskt första gången jag ser ett fällbart baksäte i en limousine.
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Hittade faktiskt lite rost på den...

På muttrarna längst upp på stötdämpartornen. Underbart skick på den bilen, det är definitionen av välvårdad. Ett miltal där många bilar är redo för skroten, ser den ut som ny.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
En bekant och känd forumprofil tittade på vagnen i fråga igår, och naturligtvis fanns brister, som på många andra 11 år gamla bilar. Jag förstod de på hans beskrivning som att bilen mer var i bra bruksskick, inte de pedantskick annonsen ger sken av. Rost fanns dessutom på fler ställen än på muttrarna på stötdämpartornen

BMW CS #5139
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
J.L
Du som har lite info om den, berätta gärna allt du vet om den då jag skall titta på bilen imorgon! Oerhört värdefull input för mig, så man kan hålla sig kall och inte impulsköper..
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Kollade runt lite mer på hans websida, här finns det rost:
Länk
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
Oj, här diskuteras ju en bil man kört ett tag :) Ja om nån vet så är det jag. Framförallt fanns rost:

1. Bakluckan vid nummerplåtsbelysningen så bakluckan är bytt till en nylackad M5 baklucka (därav M5 skylthållaren)
2. Den typiska E34/E39 rosten i skarven vid tanklocket
3. Den rost som finns i länken ovan på tröskeln.

Bilden visar blåsan (precis vid skarven) när jag köpte bilen innan plåt- och lackverkstaden fick sätta klorna i det. Tyvärr jag ingen bild på hur skarven vid tanklocket såg ut innan. De kittade om skarven med karosskitt (hasso har beskrivit mer detaljerat nånstans här på forumet hur det görs) och lackade sedan om hela bakskärmen.

Sammanlagt gick det på 7600 kr enligt kvitton att åtgärda de 3 ställena på plåt- och lackverkstan inkl byte av baklucka.

molle
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Det är en 11år gammal E34 som gått 27k mil och dessutom rullat i Sverige sedan 1998. Klart att det kan finnas lite rost.
Tycker absolut inte det är något överpris.
Köpläge för den som gillar E34:an?

Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
läcker som f__n,måste jag säga.till rätt pris,blir den absolut inte svårsåld...
Vad har han begärt för bilen?
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Fin bil, klockrena bilder + annonsinfo!
Scheckheft
Hej
Tycker också, av bilderna att dömma, att detta är ett av de finare exemplaren på E34-marknaden. Dessutom väl omhändertagen. Priset är 39 000.

Mvh
Scheckheft
Den ser ju toppfin ut och priset är med tanke på skicket lågt. Det blir mycket över för framtida reparationer. Jag betalade det dubbla för min nuvarande förra året. Fast det tillkom reparationer för 20000 för att få upp den i önskat skick och nu är det nog dags för mer.

Mvh
Mikael
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Den är inte riktigt i det toppskick som det ser ut på annonsen. Inuti är den däremot 100%
Men det är helt klart en fin bil med en bra ägare som inte snålat!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.