|
|
|
|---|---|
| äger en 540 96. underbar bil och ett jäkla tryck i.Finns en kille på jobbet som köpt en astra opc,vi diskuterade att köra några race jag e orolig att jag går bet vad tror ni.min e automat vi ska dra från 0-140 ca. Patric | |
|
du behöver inte vara alls orolig du drar honom från start det kan jag nästan lova dig! Ut å kör å se till å filma med min föra 540 drog jag många bilar från start bla en honda ctr som är ärkända snabba från start, se till å filma och lägg upp film här! |
|
| Opeln må ha kvick motor, men den har inga vägegenskaper alls (det finns ett Top Gear-avsnitt där man kan se detta tydligt) och så är den ju framhjulsdriven. Allt han kommer att se är dina baklyktor! | |
|
Det är nog ruskigt jämt från 0-100 (t.o.m en liten fördel för Astran) om killen med Astran kan köra. Över 100km/h så behöver du nog inte oroa dig. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Som vanligt lite dåligt med faktakoll och obektivitet: Astran är snabbare i intervallet med största säkerhet och även upp högre farter som 220-230 innan BMW:n tar sig om. Kolla testerna på einszweidrei.de. 240 hästar, manuell låda mot 286 hästar med automatlåda och +500kg för BMW:n. Enkel matematik. Att sedan en 500kg tyngre bil är snabbare än ens en gravt understyrande astra på bana är nog inte helt säkert. Men nu var det ju inte det frågan gällde. |
|
|
Håller med Bosse här. Flåklypa |
|
|
Ska ni göra det rättvist så kör ni inte från 0 utan kanske från 50 och uppåt. Det lär vara betydligt lättare att spinna bort sig i starten med Opeln. Jag skulle inte känna mig säker om jag satt i BMWn, är helt på Bosses linje. Min bil: Länk |
|
|
de gäller att kunna köra en manuell låda också,kan man inte det tappar man grymmt med tid. Körde rullande start mot en nissan 350 z från ca 30 km/h o de va jämnt race ända tills min bil la i 2an sen va de godnatt :) från stillastående så va hans bil ännu något före då 1ans växel på en automat 540 tar lite tid innan den är igång,2an i o han efter (alltså inga ferrari vs cykel men ni förstår) Enligt papper osv ska 350z göra 0-100 på under 6 sekunder, en org 540 6.4 enligt modellguiden o något snabbare står de i min instruktionsbok. Min är ej org osv osv blablabla. o de gör väll sitt till,körde vi 100- så hade han inte mycket att sätta emot. Körde mest repor från 0 eller rullande start i lågfart då han hade större chans där,missade han en växling var han GONE... Så kan din jobba polare inte med bilen är de bara te o stämpla o se glad ut :) |
|
| Från start tar du han, frmahjulsdrift mycket effekt hänger inte ihop alls, du med din automat gör alltid 6.4 sec till 100 medans han kan variera allt mellan 6 och 8 sec skulle jag gissa, iaf om du har automat sätt i sport, tryck på bromsen och gas samtidigt sen släpper du bromsen när det är dags vinnst kan jag garantera från start, ang rullande så blir det tufft för dig i farter mellan 100 till 180 sen är du snabbare under det han kanske är kvickare, då turbo motorer är som kvikast där. | |
|
Vet inte om det var Astran de körde i Top Gear men den var i alla fall snabbast på Mittsverigebanan med Sebastian Hohenthal bakom ratten i svenska auto motor & sports test nyligen i "stora GTI-klassen". Den var dessutom snabbast i acc av alla GTI (inkl. Mazda 3 MPS) i högre farter. Den är med andra ord både snabb och kompetent! Jag hade inte kännt mig säker mot den med min egen manuella 540 i en duell. Ni får väl ta och testa snart så vi får svar här! ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
| Jag vill köra mot Opeln. Vad ledsen han kommer bli. | |
|
BMW 540iA -94 0-100km/h 6,8s (enligt Autopowers modellguide). Opel Astra OPC -07 0-100km/h 6,7s 0-160km/h 14,9s (enligt ams test nr 16 -07). Får komma med en rättelse också, Astran var inte den snabbaste i testet i acc i hög fart, utan det var Seat Leon Cupra. 0-160km/h 14,3s. Så ser ni en ful liten minibuss med hungrig frontdesign i backspegeln så var med på en fight... ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.