AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
599

Bromsar -slitagevarnaren lyser trots rundkopplat.....

Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Har haft ett smärre fel på min 325 ända sen jag köpte den; beläggvarningslampan lyser ständigt. Det sitter nu nya skivor och belägg på min goding, men lampan lös fortfarande när jag hade bytt, så jag provade att bygla över kontakterna. Detta jälpte inte heller, tydligen måste det vara ett kabelbrott någonstans länger upp i elschemat...
Vart går dessa kablar förnågonstans i bilen?? In i kupen eller?? Ska jag försöka bygla dem vid källan???? Synpunkter!!!
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Kretskorten till instrumenten är säkerligen kass, jag fick byta på min fd 325im-89....

Mvh Tobbe
Roffen
hei jag tror du måste vrida tanningsnykelen til trinn två och vanta i 20sekunder før att nollstalla minnet och lampan slukkes.Altså efter att du har kopplat i samman ledningarna.
Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
Jag hörde om en som hadde ett liknade problem med en rött lysande oljekanna, han klippte av kabeln till oljetrycks givaren, så enkelt var det fixat!

ps. Behöver kanske inte säga att motorn inte gick så länge efter det.
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
TIPSAREN>>>
är det så smart att klippa oljetrycksgivar kabeln?
det tror jag inte.. Av någon anledning måste ju den ha lyst?

King of the road
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Roffen> Tack för ditt tips, Ska prova det!!
Jag rycker hellre ur lampan än byter kretskortet. Det är dock den sista utvägen...

4wd is king
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag bytte allt i bromsväg på min inklusive slitagevarnare, och äntligen slapp jag detta irriterande röda sken... i en vecka... Sedan hade något fastnat i givarens sladd och sllitit av den... Då rök lampan. Jag ser ingen större anledning till att ha den förutom "perfektionen". Bromsarna håller jag ändå koll på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.