|
|
|
|---|---|
|
Helt plötsligt när jag var ute och körde sade det pling/plong och en indikation kom upp om flat tyre. I navfönstret stod det att det var punktering mm mm. Jag har punkteringsfria däck. Efter ett tag stannade jag och tittade men allt verkade normalt så jag körde vidare. Åkte in på en bensinstation och kollade trycket och allt verkade normalt. Fyllde samtliga däck till 2,8. Varningsmeddelandet finns dock kvar så jag kan inte använda navigator etc etc. Är det någon som vet hur man gör för att få bort detta punkteringsmeddelande? Har en E61 2004 med nav prof | |
| Om du går in i I-driven ( RSC) så kan du "initialise" punkteringsindikatorn. Varje gång du ändrar däcktrycket måste du göra detta, annars kan du vara säker på att du får ett felmeddelande. | |
| Förresten om du trycker ner I-drive knappen så försvinner felmeddelandet från skärmen under färd, men du måste initiera systemet från I-driven för att nollställa systemet och därmed få bort framtida felmedelanden. | |
|
Jag provade att trycka ner knappen under färd men inget hände. När jag sedan kom hem och kom tillbaka till bilen efter en kvart så kunde jag komma in i systemet efter att ha vridit tändningsnyckeln till läge 1. Därifrån kom jag in i punka-delen och kunde nollställa den med det nya däckstrycket. Hoppas det funkar för jag har inte kört något ännu och i instr.boken står det att man måste köra under tiden som systemet aktiveras. Jag stod still på parkeringsplatsen hela tiden. Vi får se. Jag rapporterar hur det har gått efter det att jag har kört. |
|
|
Jag har varit ute och kört nu och allt verkar bra. Tydligen gick det att programera om stillastående. TACK för svaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.