|
|
|
|---|---|
hedlund |
har strul med för låg bil, den har lixom slagit i litegrann.. Måste bygga bukplåt på den!! nu har det ju hänt tidigare, för den är lagad med kemisk metall, som nu spruckit lite så det trycker ut olja.. Är detta ngt att fortsätta med, eller får man ta ner tråget o svetsa det/byta till ett annat???? Och hur svårt är det att byta - kan man göra det underifrån? Och passar ett tråg från den vanligare 524TD motorn??? tacksam för hjälp... Varför åka med en liten motor som suger, när man kan åka en diesel6a med stressfläkt.......... |
|
Det bästa är ju att byta tråg... //Cosmos "Rak BMW 6a åt alla" E28 Registret #160 |
|
| Jag plockade bort tråget på min för kuls skull. Och på den var det i alla fall bara att skruva underifrån. Ett gott tips kan vara att först tömma motorn på olja:-) | |
|
Tycker du ska tomma oljetraget pa olja och montera ner det sjalv.... Tror knappast det kan vara sa komplecerat, bara du satter igang..... Lamna sedan in det till en firma som kan svetsa aluminium.......maste bli den billigaste losningen...... Glom inte en ny oljetragspackning....och rengor packningsytorna innan du monterar upp det igen...... |
|
| Har för mig att trågen ser olika ut på 5- och 3-serien. Men passar det så är det ju bara å köra. | |
ErikJ |
Oljetråg från en nyare M20 passar de med aluminiumtråg |
Emil Eriksson |
Det kosstar inte mycket att svetsa ett olje tråg. jag jobbar som alu.svetsare. Tvätta rent med tinner så slipper du betala för att han ska fixa det och jag låvar han inte kommer skälla så satans mycket som jag skulle ha jort. Emil"örn" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.