|
|
|
|---|---|
|
Hej alla bmw feak =) Nu är det dags att inköpa nya däck till bilen men jag behöver hjälp med vilka jag ska ha, jag har läst runt på forumet och däck hemsidorna men jag hittar ändå inte rätta svar det är nämligen så att jag har 245/35/19’’ på en BMW E39 525i och jag ska på ”stor-resa” nästa år med bilen (ca 550mil) och då behöver jag verkligen BRA däck som klarar av bra väder och skit väder. Jag har vart inne på däck firma (Skövde Bilringar) och dem rekommenderar Nankang NS-2. Men jag läste att dem ålar i bak på bilen.. finns det någon som har 19’’ som kan rekommendera bra däck? Ps, när jag var inne på däck firman då sa dem att jag skulle ta 235/35/19’’ däck istället men jag hann aldrig fråga varför för jag hade så bråttom till jobbet. Går det verkligen ha 235/35/19’’ på fälgar som haft 245/35/19’’ ? // Tacksam för alla svar. | |
| ja det går , | |
|
vart ligger skövde bilringar? har dom bra priser ? är också från trakten :) |
|
|
Va har du för bredd på fälgarna då? Sen tycker ja nog inte riktigt att Nankang kanske är de bästa valet,ja har iaf inga bra erfarenheter ifrån dom. Jag hade nog valet ett Hankook eller kumho om man nu ska ha däck i ungefär samma prisklass,dom kostar väl några hundralappar mer,men de är nog värt. |
|
|
Inget fel på mina Nankang, men jag kör mest när det är fint väder! Min bil: Länk |
|
| GoodYear F1, mycket prisvärd performance däck | |
Mattias_johan |
Jag kör med hankook k105. 235/35-19 fram och 265/30-19 bak. Jag är väldigt nöjd med däcken inte kört mer än en 200 mil på dem men bra grepp i vått tycker jag och tysta. Ska tydligen vara slitstarka också. |
|
bmw_zorro, vid bmw-affären ligger den. Mattias_johanm, jag har faktiskt funderar på dem. Någon som vet vilken bredd jag kan ha som mest? vet inte riktigt vad mina fälgar heter men dem ser ut så här Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.