|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har kollat ett tag på en BMW 328 -97 som har gått 13 000mil. Komplett servicebok och importerad -00 av en firma om jag inte minns fel. Det är en M individual. Det som jag är lite rädd för, är att miltalen inte stämmer. Ratten är lite sliten på ena sidan. Kanske på båda sidorna men ser inte så klart på bilden jag fick. Annars verkar bilen vara i gott skick både invändigt och utvändigt. Sen har vi dem vanliga rostskadorna under dörrarna och även lite under huven. han begär 50 000kr för den, har haft den ute för 68 000 innan men han fick aldrig den såld. Någon som kan säga något om detta? BMW är alltid BMW | |
|
50.000:- för en 328 från -97 är riktigt billigt...är allt scyst med den så ska han kunna få bestydligt mera. Sen att man sänker ner den 18000 bara sådär..!? Åk å kolla å provkör för att känna helhetsintrycket...kolla om de finns historik från Tyskland. Annars är 13000mil inge speciellt för en -97. Finns de någon länk till den kanske? |
|
|
Tyvärr finns ingen länk. Ja han sa att all historik fanns och att serviceboken som sagt var komplett. Dessutom är den importerad av en firma så det är ju alltid ett plus. Han har skaffat tjänstebil och vill förmodligen bli av med den. Jag tänkte jag skulle ta med mig en polare som kan mycket om bilar och provköra den. BMW är alltid BMW |
|
|
Erfarenhetsmässigt så är bilen importerad av en firma så är det knappast ett plus - snarare tvärtom! M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Håller helt klart med STEPHAN. Om bilen är importerad av den person som sedan brukat bilen i Sverige en tid så är det ett plus. Är den importerad för att direkt säljas när den kommer till Sverige så är risken större att allt inte står rätt till... ___ //Ulf |
|
|
Håller absolut med där. Dom fallen man sett där vissa har råkat du för mätarfiffel så har de alltid vart ett företag,eller en person som sålt bilen precis när den kommit in till sverige. Så kolla om de finns papper på den innan den kom in i Sverige. |
|
|
Jag ska kolla upp allt detta. När ni menar papper innan den kom från Sverige, vilka papper exakt är det då man vill ha? Ni får ursäkta, jag är ny i ämnet så har inte så stor erfarenhet av detta. BMW är alltid BMW |
|
|
Gör ett garanti utdrag från bmw åf då märker du miltal när den var ny och några år efter det,står det då 2500 och garanti jobb ett år efter att den är uttagen i tyskland sen vidare 5000 mil år 2 vid nästa garanti jobb så kan man räkna ut själv att den är bankad innan den lämnade tyskland! ring Bmw helt enkelt. Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.