AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
882

Ventilationsinställning?

Th
77
ThePuc
528i -96
Hej,

Har haft lite bekymmer med att ställa in ventilationen på min E39 ('96). Jag har stora kliman. Vad anser ni är den bästa inställningen (de tre vreden i mitten och de två på sidorna) - vinter respektive sommar. Kan någon förklara principen (har ingen svensk bruksanvisning)? Om jag vill ha max kylning, ska jag sätta de två vreden vid sidan om mittutblåset på 1 och vredet i mitten till 3 blå prickar eller ska jag sätta de på 0?

Mvh,

ThePuc
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
hehe kul presentation!
Funkar det?
//Marin
Th
77
ThePuc
528i -96
Det har inte funkat ännu, därför har jag köpt nya alufälgar så nu förväntar jag mig riktigt het action i bilen (jag är ju gift så jag kan ju inte ta hem dem). Så, sommar + het action => jag måste få lite kläm på hur kylningen funkar. Nu förstår du varför jag frågar.

ThePuc

P.S. Som jag har sagt tidigare, jag har en teori om att äga BMW är genetiskt betingat och att det också förklarar varför automatlådor strider mot naturen (vilket innebär att om några hundra år kommer det inte finnas några som önskar något sådant). Tyvärr är ingen intresserad av mina teorier. :-)
dalmatino
Pucar, i sommar på Adriatiskakusten så tittar de ännu mer.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
THE PUC .You got mail. du är numera , innehavare av
väl valda sidor ur en instruktionsbok

MVH
Hasso
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Predrag:
Om du inte kan övertala brorsan ang. din teori, hur skall du då lyckas med dom andra.
//Marin
Th
77
ThePuc
528i -96
Dalmatino: Det är min förhoppning. Det bär av redan i mitten på juni. Zadar i 5 veckor är inte fel. Funkar det inte nu, får jag väl investera i sänksatser eller nå't annat.

Hasso: Du är en pärla, tack för hjälpen! För information till övriga, max kylning fås om man ställer in mittenvredet på 3 blåa punkter och sätter vreden på 1.

Marin: Jag har en annan teori, och det är att mängden intelligens i släkten är konstant. Nu råkar det vara jag som har fått en större del, och hade vi levt för några tusen år sedan så hade lejonen redan käkat upp honom. Nu åker han omkring i en automat vilket inte är en brudmagnet precis (föga manligt att köra automat), så förhoppningsvis hittar han ingen att para sig med och föra sina gener vidare. Naturen sköter det mesta.

Än en gång, ett tack till Hasso.

ThePuc
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Predrag:
Då ses vi i Zadar. Jag kommer att vara där v29-32.
Dalmatino oxå.
//Marin
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
JAHA,

här har vi de riktiga karlarna som snackar, snackar och bara snackar. Tom bakom ryggen på en. Det kallar jag riktiga män!!! Just det riktiga män med riktiga sno**ar. Oj oj oj.
Ok män - ni behöver bilen för att ragga brudar. Det är lite sorgligt tycker jag. Vad har ni för storlek på BH:n? Ni gör väl allt för att kunna bevisa för andra att ni kan själva fortfarande. Men ni är ju smarta nog att inse att ni behöver lite hjälpmedel för att fånga tjejer. Men är ni smarta nog att inse att om ni hittar en flicka, som faller för er 528:a så måste ni kunna använda spaken. Då menar jag inte den spaken ni skryter om hela tiden utan den naturen har skött om.
Dessutom är min spak tjockare än Er. :-)

Marin/Dalmatino: Jag är i Zadar v32 förhoppningsvis men ni kanske inte vill umgås med en automatägare med bredare spak. Då får ni kanske inte några flickor...

Mvh

/NP
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Vafanken - har du inte vågat berätta för frugan att du har köpt alufälgar ännu. Ojojoj broder. Såg det först nu. Hehehehe ska nog "försäga mig" imorrn.

Mvh

/NP
Th
77
ThePuc
528i -96
Marino & Co det vore inte fel att ta en gin & tonic på något mysigt ställe. Jag är där till mitten av vecka 29 sedan bär det av hemmåt. Vi borde spika datum och plats eller åtminstone utbyta telefonnummer så vi kan få kontakt. Om ni är intresserade, tag kontakt via email.

Jag kan bara föreställa mig alla BMW-groupies som kommer hänga efter oss.

NP är patetisk och har dessutom ägt MB. Ta på dig hatten och åk till Ullared och handla. Det där med koppling är lite knepigt har han alltid tyckt, men nu är det ingen risk för motorstopp längre. Och förresten handlar tråden om ventilation så håll dig till ämnet.

ThePuc

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
ZADAR? nånstans i forna jugoslavien?? Har varit i UMAG
O Porec med mina jugoslaviska vänner 1979-1981.bilresa.
Kanske dags att överväga en ny tur när det lungnat sig en aning.Har ägt 2 MB har skinnhatt samt varit i Ullared:))

MVH
Hasso
Th
77
ThePuc
528i -96
Hasso: Japp, kroatiska kusten. Fantastisk skärgård, priserna OK, fast inte billigt. Nackdel: Har en svärmor där. :-)

ThePuc
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Köp en bussresa till Ullared åt Svärmor:)) då lär det bli lungt ett tag,tar väl ett par veckor eller nått.

MVH
Hasso
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Nu du Hasso - på tal om svärmor.
Han köper inte några biljetter till svärmor längre. Det har han gjort en gång och höll på att inte bli av med henne. Det var mycket kommunikation via lappar...
Men till slut fick han upp henne på tåget och iväg och så tänkte han "ooo vad skönt..."
Men när han kom hem och det började bli kväll och ThePuc tog fram en flaska vin för att njuta av utan någon VENTILATION från svärmors mun så ringde tullen i Helsingborg. Vi har en förvirrad dam här som de har skickat tillbaka från Tyskland... ojojoj ThePuc har fortfarande ryckningar sen den dagen. :-)

ThePuc detta inlägg hade faktiskt med ordet du syftar till.
En kommentar till grabbar.
Jag vet att om man måste försöka lyfta upp sin manlighet el dyl på något sätt så bottnar detta alltid i osäkerhet. Denna osäkerhet kan yttra sig på olika sätt bl a skvaller och snack. Mina vänner detta ser vi i denna tråd. Så även om det inte hör hemma här på detta forum så fråga inte dessa herrar om "kärleksråd".

Vad gäller MB ThePuc säger jag bara: juli 97!

Mvh

/NP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.