|
|
|
|---|---|
|
Vad innebär "torr diesel"? Är det samma som att den inte har inblandning av rapsolja? Kan det vara skadligt för en modern dieselbil att gå på diesel utan rapsolja pga att diesel utan rapsolja skulle ha sämre smörjegenskaper? Anders | |
|
Nu vet jag inte riktigt vad torr diesel är men blank diesel (alltså inga tillsatser) är vad jag bättre för motorn på alla sätt gentemot diesel med tillsatser (tex rapsolja). Rapsolja är inget som kommit fram för att motorerna ska må bättre eller gå snabbare. Preem tillsätter ACP i sin diesel för att bland annat motverka bieffekterna rapsoljan innebär... |
|
|
Vad är ACP? =). Jag tankar på Preem och den dieseln men jag undrar vad det är APC är för något. Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
|
Länk Egentligen vet jag inte exakt vad det är, men det måste vara jäkligt starkt för vi tillsätter bara 0.2 liter av additivet per 500 liter diesel. Det ska hålla bränsleinsprutningen ren från beläggningar och annat skräp tydligen. |
|
| Vanlig diesel är syntetisk och har ingen rapsolja i sig. Tvärtemot är det diesel gjord på rapsolja som är en form av biodiesel. Vet dock inte vad "torr" innebär... kanske kan det vara den dieseltyp som används nere på kontinenten? | |
|
Om man nu tittar på den nya dieseln som kommer i oktober från okq8 så säger de att den har ett större cetan tal. men har det något att göra med torrheten på diesel??? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.